چند و چون زیان انباشته بانک ها

به گزارش بازی های فکری، روز 20 مهر ماه سامانه کدال میزبان صورت های اقتصادی سال 1400 بانک های دولتی بود. 6 بانک ملی، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات و توسعه تعاون، بانک هایی بودند. که صورت های اقتصادی خود را در سامانه کدال منتشر کردند. آنالیز صورت های اقتصادی این بانک ها نشان می دهد که اغلب آن ها کاملا زیان ده هستند. این بانک ها هرچند توانسته اند تا حدودی، زیان انباشته سال های گذشته خود را کاهش دهند.اما همچنان ترازنامه شان، زیان انباشته بسیار هنگفتی دارد.

چند و چون زیان انباشته بانک ها

به عنوان مثال بانک صنعت و معدن یکی از این بانک ها است که در سال 1400 توانست زیان انباشه خود را تا حدودی کاهش دهد و آن را به 326 میلیارد تومان برساند.بانک کشاورزی نیز زیان انباشته داشته است. این بانک در گزارش اخیر زیان انباشته 8 هزار و 619 میلیارد تومانی ثبت نموده است.

بانک مسکن نیز شرایط چندان بهتری از بانک کشاورزی نداشته است و با زیان انباشته 5 هزارمیلیاردی سال خود را به انتها رسانده است.

بانک های توسعه صادرات و توسعه تعاون دیگر موسسه هایی بودند که گزارش صورت اقتصادیشان منتشر شده است.آن ها هم با زیان انباشته هزار و 229 میلیاردی و هزار و 993 میلیاردی سال خود را به انتها رسانده بودند. اما در میان این بانک ها، تنها بانک ملی به روند زیان دهی خود ادامه داده است.

بر اساس صورت های اقتصادی منتشر شده این بانک حدود 70 هزار میلیارد تومان زیان انباشته ثبت نموده است. در مجموع گزارش اخیر نشان می دهد که این 6 بانک سال گذشته را با زیان انباشته ای حدود 87 هزارمیلیارد تومان به انتها رسانده اند

منبع: فرارو
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1482

به "چند و چون زیان انباشته بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند و چون زیان انباشته بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید