پرونده مرگ دلخراش یک پاکبان روی میز شورا ، فرهنگ رانندگی باید اصلاح گردد

به گزارش بازی های فکری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به فوت یک پاکبان دیگر در تهران از آنالیز موضوع در جلسه فردا(یکشنبه 28 خرداد) در شورای شهرتهران اطلاع داد.

پرونده مرگ دلخراش یک پاکبان روی میز شورا ، فرهنگ رانندگی باید اصلاح گردد

ناصر امانی در گفت وگو با خبرنگاران آنلاین، با بیان اینکه تمیز کردن بزرگراه ها و آزادراه هایی که خودروها با سرعت زیاد از آن عبور می نمایند، باید با ماشین ها و وسایل مکانیزه صورت بگیرد، گفت: شهرداری در این زمینه با کمبود این ماشین ها روبرو است و به ناچار در بعضی محورهای تهران از کارگران پاکبان استفاده می نماید.

او با تاکید بر اینکه نباید از کارگران پاکبان برای نظافت آزادراه هاو بزرگراه ها استفاده گردد، اضافه کرد: به هرحال در صورت استفاده از نیروهای زحمت کش پاکبان در این محورها، پاکبان باید به لباس های شبرنگ و علائم هشدار دهنده مجهز باشد که رانندگان به محض مشاهده این علائم سرعتشان را کم و بیشتر احتیاط نمایند.

امانی در عین حال با تاکید بر ضرورت احتیاط بیشتر رانندگان گفت: موضوع بسیارمهمی که باید در دستور کار قرار بگیرد، اصلاح فرهنگ رانندگی شهروندان به خصوص در بزرگراه ها و در ساعات شب است. رانندگان باید بیشتر دقت نمایند تا جان این عزیزان که در ساعات تاریک شب مشغول نظافت شهر هستند، به خطر نیفتد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به راه حل اساسی برای جلوگیری از حوادث تلخ مشابه اضافه کرد: استفاده از وسایل و ماشین های مکانیزه در بزرگراه ها و آزادراه ها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. سال جاری اعتباری در رابطه با بودجه سالانه برای بهسازی وسائل خدمات شهری پیش بینی شده است. بر این اساس اولویت خدمات شهری تهران (بعد از آتش نشانی که اولویت نخست است) باید به حوزه پسماند متمرکز گردد تا کمبود خودروهایی که در ارتباط با جمع آوری پسماند در بزرگراه ها استفاده می گردد را جبران کنیم.

امانی در آخر تاکید نمود: موضوع فوت پاکبان در تهران حتما در جلسه فردا در شورای شهر از سوی اعضا مبررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، بامداد روز گذشته(آدینه 26 خرداد) بر اثر سانحه تصادف در بزرگراه چمران، یکی از پاکبانان شهرداری تهران جان خود را از دست داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1584

به "پرونده مرگ دلخراش یک پاکبان روی میز شورا ، فرهنگ رانندگی باید اصلاح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده مرگ دلخراش یک پاکبان روی میز شورا ، فرهنگ رانندگی باید اصلاح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید