پارک های فناوری کشور به پردیس فناوری مجهز می شوند، اجرای فاز پایلوت در چهارمحال و بختیاری

به گزارش بازی های فکری، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم از اجرای پایلوت طرح راه اندازی پردیس فناوری در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اطلاع داد و گفت: این پردیس های تخصصی به تدریج در همه پارک های کشور راه اندازی خواهد شد.

پارک های فناوری کشور به پردیس فناوری مجهز می شوند، اجرای فاز پایلوت در چهارمحال و بختیاری

دکتر علی خیرالدین در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه پردیس های فناوری با منطقه ها ویژه علم و فناوری مفاهیم جداگانه ای هستند که در اکوسیستم فناوری مطرح شده اند، اضافه نمود: در مورد مفهوم نو پردیس های علم و فناوری این موضوع مطرح است که در استان ها معمولا مجموعه های قوی و توانمند در حوزه های علمی در زمینه هایی چون خودرو، سلامت و غیره وجود دارند و می توانند با پارک علم و فناوری همان استان، بخش پردیس فناوری را راه اندازی نمایند.

وی با بیان اینکه این رویکرد با پهنه فناوری و منطقه ها ویژه علم و فناوری فرق دارد، اظهار کرد: پردیس های علم و فناوری ذیل پارک های علم و فناوری قرار خواهند گرفت و به صورت تخصصی فعالیت خواهند کرد.

خیرالدین با تاکید بر اینکه اولین پردیس فناوری در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: پردیس فناوری این پارک علم و فناوری با همکاری آستان قدس رضوی، پردیس فناوری حوزه سلامت با عنوان سلامت ثامن را راه اندازی نموده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با بیان اینکه در این پردیس، آستان قدس در زمینه سلامت سرمایه گذاری نموده است، خاطر نشان کرد: مدیریت این پردیس ها مشترک است.

خیرالدین با اشاره به توسعه همکاری پارک ها با شهرک های صنعتی، از برگزاری جلسه ای با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع داد و در این باره گفت: بعضی از پارک های علم و فناوری استانی اراضی مناسبی ندارند و بعضی از پارک های فناوری نیز به تازگی به تصویب رسیده اند و تا به امروز پیروز به ایجاد زیر ساخت لازم نشده اند؛ از این رو اعلام کردیم شهرک صنعتی که امکانات، زیر ساخت و اراضی مناسبی دارند، می توانند در قالب پردیس فناوری مشترک با پارک های فناوری وارد همکاری شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اضافه نمود: اولین پایلوت این برنامه در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

به گفته وی، فاز پایلوت 6 هکتاری برای تاسیس پردیس شهرک صنعتی با پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

خیرالدین با تاکید بر اینکه ما در پی راه اندازی این پردیس ها در کلیه پارک های علم و فناوری هستیم، یادآور شد: حوزه فعالیت این پردیس ها بر اساس مزیت استانی است و می تواند در حوزه های خودرو، سلامت، کشاورزی و یا صنعتی باشد؛ ولی از سوی دیگر اعتقاد ما بر این است که در حوزه فناوری های نرم چون هنر، معماری، علوم انسانی و علوم ورزشی کمتر کار شده که ما در صدد توسعه فناوری های این حوزه ها نیز هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1263

به "پارک های فناوری کشور به پردیس فناوری مجهز می شوند، اجرای فاز پایلوت در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های فناوری کشور به پردیس فناوری مجهز می شوند، اجرای فاز پایلوت در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید