پارک آب و آتش تهران؛ مکانی جذاب با یک طراحی مفهومی

به گزارش بازی های فکری، پارک آب و آتش تهران با طراحی مفهومی خود، سبک جدیدی از معماری پارک را ارائه داده است. وجود امکانات فراوان و همچنین سازه هایی مانند پل طبیعت و گنبد مینا این پارک را به شهرت رسانده است. آدرس دقیق: خیابان آفریقا نرسیده به چهار راه دنیا کودک، انتهای کوچه ژوبین.

پارک آب و آتش تهران؛ مکانی جذاب با یک طراحی مفهومی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

خبرنگاران | سرویس گردشگری - در تهران تعداد بوستان های عظیم و زیبا که بهترین امکانات را برای تفریح خانواده ها ارائه می دهند، کم نیستند؛ اما یکی از جذاب ترین و عظیمترین آن ها بوستان آب و آتش است. پارکی بسیار عظیم که وجود پل طبیعت در آن، این پارک را به یکی از محبوب ترین پارک های تهران تبدیل نموده است. در ادامه ویژگی های این مکان تفریحی را باهم آنالیز می کنیم.

ویژگی های پارک آب و آتش

پارک آب و آتش به نام پارک حضرت ابراهیم نیز شناخته می گردد. این پارک حدود 24000 متر مربع مساحت دارد و در شمال اراضی عباس آباد قرار گرفته است. این پارک در سال 1388 افتتاح شد و به سرعت به یکی از محبوب ترین بوستان های تهران تبدیل شد. امروزه راستا پیاده روی در عباس آباد از همین بوستان آب و آتش آغاز می گردد. در ساخت این بوستان سعی شده تا از طراحی های مفهومی استفاده گردد، برای همین است که بوستان به دو بخش جنبش و هیاهو و سکوت و آرامش تقسیم شده است.

اگر از ورودی اصلی بخواهید وارد پارک شوید باید از حاشیه عظیمراه حقانی بهره ببرید که به نوعی ضلع شمالی پارک را تشکیل می دهد. این ورودی به زیبایی گلکاری شده و شما را راهنمایی می نماید تا از دالانی با دیوار های شیشه ای رنگارنگ بگذرید و به محوطه اصلی پارک وارد شوید.

برج آتش و داستان حضرت ابراهیم

مهم ترین چیزی که در هنگام ورود نظر شما را جلب می نماید میدانی است که چهار برج بلند آتشین در آن وجود دارد. این برج ها حدود 10 متر ارتفاع دارند. برج هایی که آتش از دل آن ها به ارتفاع 8 متری آسمان شعله می کشد و یکباره محوطه را روشن و گرم می نماید. در همان کناره های برج های آتش نیز 240 فواره زمینی وجود دارد که ناگهان از دل زمین، آب را تا ارتفاع 10 متری بیرون می زند تا آب و آتش با یک دیگر ترکیب شوند و جلوه ای فوق العاده از قدرت الهی را به نمایش بگذارند.

در سمت دیگر این برج های آتشین، سازه ای دیوار مانند فلزی وجود دارد که اگر خوب به آن دقت کنید، هنرمندانه داستان حضرت ابراهیم (ع) را روایت می نماید. این دیواره فولادی که وزن کل آن حدود 5 تن است، در واقع 5 بخش از زندگی حضرت که شامل بت شکنی، گلستان شدن آتش، نزول وحی، قربانی کردن فرزند و حج را به زیبایی به نمایش گذاشته است و به همین دلیل است که نام دیگر پارک آب و آتش، حضرت ابراهیم است.

چادر آمفی تئاتر

یک محوطه باز و جذاب که شامل یک چادر 700 متری است در این پارک تعبیه شده تا از آن در مراسمات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. معمولاً جشن ها، تئاتر های خیابانی، آیین های مذهبی و بسیاری از رویداد های صدا و سیما در این مکان زیبا برگزار شده و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

پل طبیعت

شاید جذاب ترین بخش پارک آب و آتش، پیاده روی یا حتی خوردن یک شام دونفره روی پل طبیعت باشد. پلی فوق العاده جذاب زیبا که از روی اتوبان می گذرد و پارک آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می نماید. بهترین زمان بازدید از پل طبیعت در شب است. جایی که تلفیق نورپردازی زیبا با این سازه سه طبقه و دیدن شهر تهران نمایی دل انگیز و تکرار نشدنی را در بالای پل با ارتفاع 40 متری به شما ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: پارک ملت تهران؛ معروف ترین بوستان پایتخت

فانوس دریایی

در بوستان بنادر که چسبیده به پارک آب و آتش است و تشخیص آن ها از نیز از یکدیگر سخت است، یک فانوس دریایی سفید و بلند خودنمایی می نماید. استفاده از این فانوس ها در تمام دنیا منسوخ شده است، پس بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و تا به این بوستان آمده این بالا رفتن از آن را تجربه کنید. گذر از پله های مارپیچی، در نهایت شمارا به بالای فانوس می رساند که نمای جذابی از کل پارک و شهر تهران را پیش روی شما قرار می دهد.

پل ابریشم

از پارک آب و آتش وقتی وارد پارک بنادر شوید یک پل جذاب با طول 200 متر شما را به سمت خود دعوت می نماید. این پل که محلی فوق العاده برای پیاده روی است، پارک بنادر را به پارک نوروز متصل می نماید. طراحی پل با الهام دریافت از سبک معماری مدرن و نورپردازی زیبا در شب شاید یکی از بهترین مکان های تهران برای سلفی دریافت باشد.

گنبد مینا

از پل ابریشم که عبور کنیم به گنبد مینا می رسیم، سازه ای آبی رنگ و گنبدی شکل که از دور به شما سلام می نماید. اینجا عظیم ترین آسمان نما در کل خاورمیانه است که به صورت حرفه ای تصاویری شبیه سازی شد از ستارگان، سیاره ها و منظومه شمسی را به شما نشان می دهد. بلیط ورود به گنبد 15 هزار تومان است، اما بعضی از شب ها برای آشنا کردن مردم با علم نجوم. گروهی یک تلسکوپ قوی را بیرون مجموعه گذاشته و به مردم این فرصت را می دهند که به صورت رایگان آسمان را نگاه نمایند.

بازار گل بوستان

در نزدیکی گنبد مینا یک بازار زیرزمینی گل وجود دارد که آماده است تا حال و هوای شما را عوض کند. در اینجا انواع امکانات مورد احتیاج برای گل و انواع گل و گیاه مختلف به شما عرضه می گردد. جالب است که در این بخش کافه و رستوران هایی در کنار بازار گل وجود دارد که یک حس فوق العاده آرام بخش را به شما منتقل می نماید.

دوچرخه سواری و اسکیت

خوشبختانه در پارک، راستا ویژه ای برای افراد علاقه مند به دوچرخه سواری ساخته شده است. این راستا حدود 4 کیلومتر است و منظره جذابی را به شما ارائه می دهد. البته امکان اجاره دوچرخه وجود ندارد و باید خودتان دوچرخه داشته باشید. همچنین در بخش دیگر پارک یک پیست عظیم و کامل اسکیت در نزدیکی برج مینا واقع شده است که حدود 4500 متر فضا در اختیار شما قرار می دهد. شما با پرداخت 15 هزار تومان می توانید از پیست بهره ببرید.

رستوران های راه چوبی

در بوستان آب و آتش رستوران های زیادی برای خوردن غذا وجود دارد؛ اما یکی از جذاب ترین آن ها فوت کرد راه چوبی است. در این بخش که کاملاً با معماری واحد و شبیه به کلبه های به هم پیوسته چوبی طراحی شده رستوران های مختلفی وجود دارند که از فضای مشترک غذاخوری بهره می برند. اینجا محلی با فضای نیمه باز است که شب ها بسیار شلوغ و پر هیاهو می گردد و بیشتر پاتوق جوانانی است که برای خوش گذرانی با دوستان خود به پارک آمده اند.

چطور به پارک آب و آتش برویم؟

اگر از مترو استفاده می کنید، باید در خط یک قرار بگیرید و در ایستگاه حقانی از قطار پیاده شوید. از این ایستگاه تا پارک باید به مدت 15 دقیقه در کنار عظیمراه حقانی حرکت کنید. از خیابان جردن نیز به این پارک می توان رسید، به این صورت بعد از گذر آر خروجی همت، اتومبیل خود را پارک نموده و به سمت ورودی پارک بروید.

  • آدرس: پارک آب و آتش در خیابان آفریقا نرسیده به چهار راه دنیا کودک، انتهای کوچه ژوبین قرار گرفته است.
منبع: setare.com
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 768

به "پارک آب و آتش تهران؛ مکانی جذاب با یک طراحی مفهومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک آب و آتش تهران؛ مکانی جذاب با یک طراحی مفهومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید