هنگ کنگ پروازهای مسافری از انگلیس را لغو کرد

به گزارش بازی های فکری، در پی شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس، منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین پروازهای مسافری از این کشور اروپایی را لغو کرد.

هنگ کنگ پروازهای مسافری از انگلیس را لغو کرد

سی. جی. تی. ان تلویزیون انگلیسی زبان چین روز دوشنبه به نقل از مقامات بهداشت محلی هنگ کنگ گفت: منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین (HKSAR) همه پروازهای مسافری از انگلیس را از نیمه شب امشب متوقف می کند.

به دنبال انتشار اخباری در خصوص شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس که گفته می شود قدرت سرایت آن 60 برابر کرونای فعلی است، بیشتر کشورهای اروپایی برای جلوگیری از گسترش این ویروس، سفرها از انگلیس و بالعکس را متوقف کرده اند.

گزارش ها حاکی است نمونه کرونای انگلیسی تا کنون به کشورهای دیگری مانند ایتالیا، دانمارک، هلند و استرالیا رسیده است.

با شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس، سازمان جهانی بهداشت گفت از مقامات انگلیس خواسته است تدابیر سختگیرانه تری در اروپا برای جلوگیری از گسترش این نوع ویروس جهش یافته بکار گیرند.

سخنگوی اروپایی سازمان بهداشت جهانی گفت: ما به محض کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی های این نوع ویروس و تاثیرات آن، دیگر کشورها را مطلع خواهیم کرد.

سازمان جهانی بهداشت به کشورها توصیه کرده است تدابیر حفاظتی را اتخاذ کنند تا از گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آورند.

آمار شیوع کرونا در انگلیس همچنان رکورد می زند و این کشور پس از ایتالیا بیشترین آمار فوتی ها در قاره سبز را ثبت کرده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت انگلیس تا به امروز 2 میلیون و 4 هزار و 219 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و بالغ بر 67 هزار و 75 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به دنبال شناسایی گونه جهش یافته از ویروس کرونا در انگلیس و افزایش نگرانی ها از شیوع شدیدتر این بیماری همه گیر درسایر نقاط جهان، برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله آرژانتین، کلمبیا، شیلی و پرو پروازهای ورودی و بالعکس از انگلیس را به حالت تعلیق درآوردند.

دولت انگلیس در پی شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا، محدودیت ها در این کشور را تشدید کرده است. سرعت بالای شیوع این ویروس باعث شد تا نخست وزیر انگلیس پس از جلسه اضطراری با اعضای دولت، سطح محدودیت های کرونایی در جنوب شرق این کشور را به مرحله جدیدی که فقط عنوان قرنطینه را یدک نمی کشد، افزایش دهد.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است که با مقامات و نهادهای ذیربط انگلیس در خصوص شیوع این ویروس جدید در تماس است. این سازمان در توئیتی شرح داد که به محض دست یافتن به جزئیات و اطلاعات تازه درباره این ویروس، آن را با سایر کشورها در میان خواهد گذاشت.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 724

به "هنگ کنگ پروازهای مسافری از انگلیس را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگ کنگ پروازهای مسافری از انگلیس را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید