تور هند ارزان: ناو هواپیمابر اتمی آمریکا به اقیانوس هند اعزام شد

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از فایننشال اکسپرس، ناو هواپیمابر اتمی نیروی دریایی آمریکا با اسم ناو کارل وینسون برای مشارکت در یک رزمایش چهارجانبه به اقیانوس هند اعزام شده است.

تور هند ارزان: ناو هواپیمابر اتمی آمریکا به اقیانوس هند اعزام شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

گفته شده این ناو هواپیمابر آمریکا جهت شرکت در رزمایش مالابار که با حضور واشنگتن در کنار کشورهای هند، ژاپن، استرالیا برگزار می گردد وارد اقیانوس هند خواهد شد.

رزمایش یادشده قرار است در خلیج بنگال و در چند مرحله از جمله نبرد فرضی ناوهای حاضر با همدیگر و در مشارکت با جنگنده های هندی برگزار گردد.

این رزمایش بخشی از کوشش های مربوط به برقراری تعادل در مقابل قدرت نظامی و مالی چین در منطقه قلمداد می گردد.

چین با توسعه توان نظامی اش به ویژه در عرصه نیروی دریایی، اکنون برای به چالش کشیدن آمریکا در اقیانوس هند آماده است. در آوریل 2018، در شصت و نهمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی چین، نخستین ناوهواپیمابر فراوری داخل این کشور از شهر بندری دالیان در دریای بوهای حرکت کرد. همان ایام که یک وبگاه نظامی چین با اشاره به سه کشور آمریکا، ژاپن و هند به اسم سه رقیب اصلی اش نوشته بود: نخستین ناوهواپیمابر ساخت داخل چین کمی حرکت کرد و آمریکا، ژاپن و هند از ناراحتی درهم فرو رفتند.

سال گذشته نیروی دریایی چین با ناوهای جنگی و زیردریایی های بیشتر از آمریکا به بزرگ ترین نیروی دریایی جهان تبدیل شد و اکنون به ساخت کشتی های نو با سرعت بسیار بالا ادامه می دهد. هرچند ناوگان آمریکایی همچنان رجحان خود را حفظ نموده اما سرعت توسعه آن کندتر از چین است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1150

به "تور هند ارزان: ناو هواپیمابر اتمی آمریکا به اقیانوس هند اعزام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: ناو هواپیمابر اتمی آمریکا به اقیانوس هند اعزام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید