مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206

به گزارش بازی های فکری، تسمه های خودرو در قسمت صندلی شاگرد قرار دارند. اگر از همان سمت به آنها نگاه کنیم جهت چرخش میل لنگ و تسمه تایم درست مانند جهت گردش عقربه های ساعت خواهد بود. در این مرحله همچنین باید از قرار دریافت مفتولی که چرخ لنگر را قفل می کند در جای خود به شکل خالی از اشکال اطمینان حاصل کرد. پس از آن نوبت به خارج کردن کاسه نمد می رسد که می توان با استفاده از یک ابزار نوک تیز این کار را انجام داد. هنگام جا زدن کاسه نمد باید به این نکته توجه داشت که جهت قرارگیری آن صحیح باشد و قسمت تخت رو به سمت بیرون تنظیم گردد.

مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206

هنگام نصب تسمه تایم جدید خودرو باید حتما به جهت نصب شدن آن خوب دقت نمود تا درست در محل مورد نظر قرار گیرد. چرا که در صورت نصب تسمه تایم به شکل برعکس این قطعه از خودرو به سرعت با استهلاک روبرو می گردد و به طور قطع پیش از خاتمه عمر مفید خود دچار عیب و ایراد خواهد گشت. پس از انجام این کار می توان پیچ سر میل لنگ را باز کرد و چرخنده را از آن خارج نمود.

در مجموع میل لنگ و میل سوپاپ خودروی پژو 206 دو محور چرخشی به شمار می فرایند که به موازات یکدیگر قرار داشته و توسط تسمه تایم به یکدیگر متصل هستند. برای کارکرد خالی از اشکال خودرو باید میل لنگ و میل سوپاپ آن در هماهنگی کامل با یکدیگر بچرخند. در غیر این صورت سوپاپ ها با سطح پیستون برخورد کرده و موجبات صدمه دیدن موتور خودرو را فراهم می آورند. از آن جایی که میل لنگ خودرو موجب چرخیدن تسمه تایم آن می گردد باید مراقب بود که وجود ایراد در تسمه تایم سبب خرابی میل لنگ نگردد. پس در صورت لزوم باید عملیات تعویض تسمه تایم پژو 206 را به موقع انجام داد.

منبع مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206

انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1175

به "مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید