مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق در دانشگاه تفرش افتتاح شد

به گزارش بازی های فکری، هم زمان با دهه مبارک فجر، مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق مشترک بین برق منطقه ای باختر و دانشگاه تفرش در دانشگاه تفرش افتتاح شد.

مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق در دانشگاه تفرش افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه تفرش، حمیدرضا صبا رئیس دانشگاه تفرش در آئین افتتاح این مرکز، ارتباط با صنعت را رسالت مهم دانشگاه های نسل سوم و چهارم مطرح کرد.

وی با بیان این که افتتاح این مرکز سرآغازی برای تحقق رسالت دانشگاه در ارتباط با صنعت است، اضافه نمود: رسالت دانشگاه تفرش با قدمت 33 ساله و قرار دریافت در استان مرکزی به عنوان یکی از استان های صنعتی کشور، ارتباط با صنعت است که در این راستا با بهره گیری از پتانسیل های موجود از جمله اعضای هیأت علمی توانمند، گام های مثبتی را برداشته است.

حمیدرضا فراهانی فرماندار شهرستان تفرش نیز در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق گامی مثبت در راستای فراهم کردن مقدمات فراوری علم و تبدیل آن به ثروت می باشد.

وی اضافه نمود: تفرش شهر پدران علمی کشور است و این مرکز گامی مثبت در راستای ایجاد جهت توسعه شهرستان به وسیله دانشگاه است.

زهرا آخانی معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری مرکزی در ادامه گفت: رشد مالی جز با استفاده از علم و تکنولوژی و تبدیل آن به ثروت حاصل نمی شود.

وی اضافه نمود: استفاده ازتکنولوژی و ورود آن به فرآیند های کاری و آموزشی و حرکت به سوی دانشگاه های نسل چهارم نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب می باشد.

آخانی با بیان این که ایجاد این مرکز تحقیقات مدیریت فناوری حرکتی موثر در راستای استفاده خلاقانه از تکنولوژی می باشد توضیح داد: این مرکز باید فرآیند محور و سیستمی بوده و به عنوان موتور محرکه برای توسعه شهرستان تفرش، استان و کشور حرکت کند.

فرهاد شبیهی مدیرعامل برق منطقه ای باختر نیز مدیریت نوآوری، آینده پژوهی، آینده نگری در تکنولوژی و بومی سازی هوشمندانه را از مهم ترین اهداف ایجاد مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق مشترک بین برق منطقه ای باختر و دانشگاه تفرش مطرح کرد.

وی اضافه نمود: افتتاح این مرکز زمینه ساز حرکت به سوی اهداف مهم از جمله پویایی، خوداتکایی و رجحان در صنعت برق می باشد.

در این آیین، اساسنامه مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق به امضای مدیرعامل برق منطقه ای باختر و رئیس دانشگاه تفرش رسید و دکترمجتبی پیشوایی به عنوان رئیس مرکز و اعضای شورای پژوهشی این مرکز احکام خود را دریافت کردند. همچنین در این آیین به عنوان اولین فعالیت این مرکز، قرارداد پژوهشی با عنوان آنالیز مشخصات، مزایا و معایب استفاده از برقگیر های چند محفظه ای در شبکه های فوق توزیع و انتقال برق و امکان سنجی فنی و مالی طراحی و ساخت آن ها در داخل کشور بین دانشگاه تفرش و برق منطقه ای باختر منعقد شد.

در خاتمه این آیین ساختمان پژوهشی دانشگاه تفرش به منظور استقرار آزمایشگاه های تحقیقاتی و سایر زیرساخت های پژوهشی دانشگاه، با زیربنای هزار و 800 متر مربع و اعتبار 23 میلیارد و 680 میلیون ریال، به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 137

به "مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق در دانشگاه تفرش افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز تحقیقات مدیریت فناوری در صنعت برق در دانشگاه تفرش افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید