مرثیه ای برای یک رویا منتشر شد

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران مرثیه ای برای یک رویا داستان چهار شخصیت است که هرکدام به تدریج روبه زوال می فرایند. چهار انسان که برای رسیدن به آرزوهای خود عقل و جسم خود را نابود می نمایند.

مرثیه ای برای یک رویا منتشر شد

سارا گلدفارب پیرزنی عامی است که آرزویش شرکت در برنامه تلویزیونی موردعلاقه اش است و برای رسیدن به این هدف به کاهش وزن و رژیم رو می آورد. پسرش هری به همراه دوستش تایرون هدفشان به دست آوردن پول کلانی به وسیله خریدوفروش مواد مخدر است.ماریون نامزد هری نیز طراح لباسی است که آرزویش تأسیس فروشگاهی است برای طراحی مد و لباس. تنها عاملی که این چهار شخصیت را در کنار هم قرار می دهد اعتیاد به مواد مخدر است. گویی مواد مخدر برای آن ها دنیایی کاذب پدید می آورد. دنیایی که در آن دیگر حسرت کمبودهای خود را نمی خورند.

در لایه های زیرین داستان مباحثی ازجمله تأثیر رسانه و تلویزیون در حکومت امپریالیستی و لیبرالیستی آمریکا نسبت به رسوخ در تفکرات مخاطب وجود دارد. به خصوص قشر ناآگاه جامعه و امثال سارا را تحت تأثیر خود قرار می دهد. امثال سارا انسان هایی هستند منفعل که به راحتی از محیط خود تأثیر می پذیرند و واکنش آن را فقط در درون ذهن خود می بینند. در اصل مرثیه ای برای یک رویا برای نشان دادن دردهای یک جامعه آمریکایی و رؤیاهای آن هاست. چهار شخصیت داستان پس از فروپاشی و نابودی به آرامشی دردناک رسیده اند. در خود تنیده و جمع شده اند و رؤیایی را از نو می سازند.

داستان نشان می دهد که چگونه احساس کاذب لذت استفاده از مواد مخدر، می تواند انسان ها را برده خودکرده، ارزش ها را از بین ببرد و درواقع نشان دهنده فرایند تبدیل مواد مخدر، از ماده ای لذت بخش، به هیولایی کنترل نشدنی است. مسئله دیگر در داستان مرثیه ای برای یک رویا آنالیز اثرات یک جامعه امپریالیستی بر زندگی عامه مردم جامعه است. تلویزیون در این فیلم گویی نشانه ای از همین سیاست است. سیاستی که تمام ابعاد زندگی انسان را تحت تسخیر خود درمی آورد.

در انتهای داستان، زندگی هر چهار نفر از هم می پاشد. شرایط به جایی می رسد که هیچ کدام از آن ها توانایی بازگشت به زندگی عادی را ندارند؛ و این مرثیه ای است برای رؤیاهای یک جامعه بی هویت.

مرثیه ای برای یک رویا به قیمت 65000 تومان در تیراژ 1000 نسخه توسط نشر افق بی انتها منتشر و روانه بازار نشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 650

به "مرثیه ای برای یک رویا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرثیه ای برای یک رویا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید