مجلس باید متمرکز بر اصلاح و بازنگری قوانین مخل کسب وکار باشد

به گزارش بازی های فکری، یشنهاد اصلاح قانون اتاق بازرگانی از سوی تعدادی از نمایندگان به طرح تبدیل شده است اما نمایندگان بخش خصوصی در اتاق ایران، مدت هاست که درخواست اصلاح قانون فعلی اتاق که در سال 1369 به تصویب رسیده است، را ارائه داده اند. در نشست اخیر کمیسیون اقتصادی نیز به پیشنهاد رئیس اتاق ایران، طرح اصلاح این قانون در دستور کار قرار گرفت و بر اساس تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس، وظیفه بررسی جزئیات اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی و تکمیل آن، به کارگروهی مشترک سپرده شد که اعضای آن را نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس، مرکز پژوهش های اتاق ایران، کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکیل می دهند.

مجلس باید متمرکز بر اصلاح و بازنگری قوانین مخل کسب وکار باشد

در این رابطه مهدی بخشنده، رئیس اتاق قزوین درباره اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و الحاقات بعدی آنمعتقد است: عده ای با دنبال کردن این طرح قصد دارند تا تنها نهادی را که مدافع حقوق بخش خصوصی است، تضعیف کنند.

او در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می افزاید:اینکه عده ای با دنبال کردن این طرح می خواهند اتاق بازرگانی به نهادعمومی غیردولتی تبدیل شود، به این معنی است که اتاق ایران به نهادی مانند سازمان تأمین اجتماعی تبدیل می شود و عملا حیاط خلوت مدیران بازنشسته دولتی خواهد شد. در شرایطی که بخش اعظم اقتصاد کشور متعلق به بخش دولتی است، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان یکی از معدود نهادهایی است که می تواند در این شرایط از حقوق فعالان بخش خصوصی دفاع کند.

رئیس اتاق قزوین خاطرنشان می کند: در شرایط فعلی که قوانین موازی و متضاد به یکی از مهم ترین تهدیدهای فضای کسب وکار و تولید مولد تبدیل شده است، مجلس باید متمرکز بر اصلاح و بازنگری این قوانین و تسهیل فعالیت فعالان اقتصادی باشد. نه اینکه انرژی و وقت خود را صرف اموری کند که عملاً ضد تولید است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 826

به "مجلس باید متمرکز بر اصلاح و بازنگری قوانین مخل کسب وکار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس باید متمرکز بر اصلاح و بازنگری قوانین مخل کسب وکار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید