عوارضی که پس از بهبودی کرونا گرفتارش می شویم

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران : پزشکان نگرانی هایی مطرح نموده اند که بیماری کووید 19 می تواند خطر ابتلا به زوال عقل یا بیماری پارکینسون را در فرد بهبود یافته از ویروس افزایش دهد.

عوارضی که پس از بهبودی کرونا گرفتارش می شویم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، یک فیزیوتراپیست می گوید: یکی از بیماران تحت معالجه احساس سرگیجه و آتاکسی (اختلال تعادل) می نماید. پس از گذشت سه چهارم سال، پزشکان معالج این بیمار در شهر اینگولشتات آلمان بسیار خشنود شدند، زیرا این امکان وجود دارد که بیمار مجدداً صحبت کند و با پای خود وارد کلینیک گردد.

این مرد از پزشک معالج خود توماس وورکورن که متخصص مغز و اعصاب است اطمینان خاطر یافت که روزی می تواند به علاقه خود برای بازی تنیس برگردد البته نه در همان سطح.

این بیمار 51 ساله که نخواست نامش فاش گردد، از سندرم جیلان باریه رنج می برد. این سندرم نوعی اختلال است که باعث می گردد سیستم ایمنی بدن به اعصاب حمله کند، این همان چیزی است که کارشناسان در حال حاضر معتقد هستند که ممکن است ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در موارد نادر باشد.

این بیماری ایمنی نادر باعث التهاب و گاهی آسیب در لایه پوششی رشته های عصبی می گردد در نتیجه، اعصاب قادر به انتقال دستور های عصبی به مغز نیستند. همین موضوع منجر به ضعف عضلانی و احساس بی حسی در اندام ها می گردد و ممکن است کار به فلج برسد. این مرد اگرچه بیشتر اوقات هوشیاری کامل داشت، اما به مدت پنج هفته قادر به حرکت نبود.

او شرح می دهد: این اتفاق تأثیر زیادی در زندگی فرد ایجاد می نماید، زیرا او قادر به بازگشت به زندگی روزمره خود نیست. حتی اگر چنین موارد شدید را کنار بگذاریم، بسیاری از مبتلایان به بیماری کووید 19، پس از گذشت مدت زمان طولانی از بهبودی رسمی، آثار بیماری خود را احساس می نمایند.

مطالعه روی 143 بیمار در ایتالیا نشان داد که 87 درصد از افراد آلوده با وجود گذشت 60 روز از آغاز علایم اولیه ویروس کرونا دستکم از یک علامت یا بسیاری از علایم کوید 19 رنج می برند.

این علایم شامل احساس خستگی در 53 درصد از افراد آلوده و دشواری تنفس در 43 درصد از آن ها می گردد. علاوه بر این درد عضلات و قفسه سینه، سرفه و از دست دادن حس بویایی نیز از جمله مسائل باقی مانده پس از بهبودی از ویروس کروناست.

سایر مطالعات نیز به نتایج مشابهی رسیده اند. این پدیده به عنوان کووید طولانی مدت یا سندرم پسا کووید توصیف شده است که حتی در افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند و درمان آن ها نیازی به ماندن در بیمارستان نداشته نیز ظاهر می گردد.

بعضی از احساس سرگیجه شکایت دارندو بعضی از عدم توانایی برای تمرکز تمرکز رنج می برند: این عدم تمرکز ممکن است مربوط به دانشجویی باشد که دیگر نتواند نوشتن انتها نامه خود را به انتها برساند، یا مهندسی که اکنون کد شناسایی شخصی خود را فراموش می نماید، یا یک غواصی که ریه های وی به قدری آسیب دیده است که هنوز احساس می نماید گویی تحت فشار آب است.

اکنون گروه هایی مشغول ارائه خودیاری برای چنین گروه جدیدی از قربانیان اپیدمی کرونا هستند. کارل باومان، که چنین گروهی را در رگنسبورگ، در جنوب شرقی آلمان تأسیس نموده می گوید: به وسیله این گروه ها، مردم عمدتا تشویق می شوند که در خصوص تجربیات خود صحبت نمایند، از یکدیگر حمایت و اطلاعات را رد و بدل نمایند.

این بازرگان 52 ساله که دیگر نمی داند چه زمانی می تواند به طور کامل به کار خود برگردد یا اینکه اصلا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر، می گوید: یک موج عظیمی در حال نزدیک شدن به سیستم مراقبت های بهداشتی ماست.

باومن در ماه مارس بیمار شد. شرایط او ایجاب می کرد که برای حفظ جانش به دستگاه های حیاتی وصل باشد. او در حالی که در کما بود سکته هم کرد و به طرز معجزه آسایی نجات یافت. بیماری او ریه ها، قلب، یکی از کلیه ها و کبد را تحت تأثیر قرار داد و هنوز هنوز به طور کامل بهبود نیافته است، اما آثار بیماری او فقط جسمی نیست.

باومن می گوید: این مرد باید از تروما عبور کند. همسر او نیز به رغم ابتلای خفیف به کوید 19 از خستگی و عدم تمرکز رنج می برد.طبق یک تحقیق آمریکایی که در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا (جاما) منتشر شده، این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا طی سه مرحله بر فرد مبتلا تأثیر گذارد.

هفته ها پس از ابتلای شدید به ویروس کرونا، افراد می توانند به التهابات شدید مبتلا شوند که به احتمال زیاد به دلیل واکنش ایمنی بیش از حد فعال است که بر اندام هایی که در مرحله اول بیماری تحت تأثیر قرار نمی گیرند مانند قلب یا کلیه ها تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، طبق گزارش تهیه شده توسط آمیش تالوار، از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، عوارض قلبی عروقی، ریوی، عصبی و روانشناختی نیز می تواند در ادامه عارض فرد مبتلا گردد.

پیش از این نگرانی هایی مطرح شده بود که بیماری کووید 19 می تواند خطر ابتلا به زوال عقل یا بیماری پارکینسون را بعداً در زندگی یک فرد بهبود یافته از ویروس افزایش دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 764

به "عوارضی که پس از بهبودی کرونا گرفتارش می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارضی که پس از بهبودی کرونا گرفتارش می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید