علائم گوارشی را جدی بگیرید

به گزارش بازی های فکری، متخصصان بر این باورند که بروز علائم گوارشی در این روزهای گرم می تواند از نشانه های ابتلا به کرونا باشد.

علائم گوارشی را جدی بگیرید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت:در این روز های گرم، کرونا به صورت های دیگری خود را نشان داده است؛ در مبتلایان به کرونا، علایم گوارشی و بدن درد های حاد و ناگهانی خود را نشان داده اند بنابراین ممکن است کرونا هر چهره ای از خود بروز دهد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی اضافه کرد: بعضی بیماران زمانی به مراکز منتخب بهداشتی نمونه گیری مراجعه می نمایند که چند روز است علامت دار شده اند؛ بار ها اعلام نموده ایم در این روز ها هر علامتی در صورتی که 24 تا 48 ساعت پایدار بماند، می تواند علامت ابتلا به کرونا باشد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اعلام کرد: در حال حاضر که در شرایط گرما قرار داریم، کم نیستند افرادی که با علامت گوارشی، بدن درد یا سر درد مراجعه می نمایند، اما به کرونا مبتلا هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا بسیاری فکر می نمایند این علایم گوارشی به دلیل مسمومیت و گرمازدگی است. ما نمی گوییم همه افراد دارای علایم گوارشی، به کرونا مبتلا هستند، اما بیشتر علایم گوارشی این روز ها می تواند ناشی از ابتلا به کرونا باشد.

احمدی بلوطکی گفت: شهروندان هر علامتی به ویژه علایم گوارشی را جدی بگیرند، زیرا قطعا می توانند نشانه هایی از ابتلا به کرونا باشند و در صورتی که این علایم چند روز در فرد پایدار باشند، مطمئنا نشانه کرونا است بنابراین شهروندان دارای این علایم قبل از اینکه حال عمومی شان بد گردد، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند تا بر اساس احتیاج، کار های لازم برای آن ها انجام گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1010

به "علائم گوارشی را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم گوارشی را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید