سینما و ورزش بر محور تفاهم و مشارکت

به گزارش بازی های فکری، تهران (پانا) - سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با حضور در دفتر رئیس سازمان سنمایی با محمد خزاعی ملاقات و تبادل نظر کرد؛ در این ملاقات طرفین پیرامون تعاملات و همکاری های متقابل دو وزارتخانه به تبادل نظر نشستند.

سینما و ورزش بر محور تفاهم و مشارکت

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی در این ملاقات ضمن استقبال از همکاری با حوزه ورزش و جوانان بیان کرد: سینما و ورزش دو عرصه مجذوب نماینده، جریان ساز و مهم به شمار می آیند و هر دو حوزه دارای ظرفیت مخاطب پذیری گسترده و قدرت مواجهه فراگیر با طیف های مختلف اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: قطعا، زمینه های مشترک زیادی برای همکاری این دو حوزه وجود دارد و تعامل دو سویه می تواند اثرات و کارکردهای مناسب و مطلوبی به همراه داشته باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های مشترک دو وزارتخانه در حوزه های مطالعاتی، فراوریی و برپایی همایش ها و جشنواره های فرهنگی و سینمایی خاطرنشان ساخت: برگزاری جشنواره ها و اجرای طرح های فرهنگی و سینمایی اگر با هدفمندی و پشتوانه های مطالعاتی و فراوریی باشند قطعاً می توانند در رشد فرهنگ عمومی و اعتلای فرهنگی کشور یاری نمایند ولی اگر فاقد استراتژی و برنامه باشند ممکن است در مقطعی با سر و صدا و پرهیاهو برگزار شوند ولی تداوم پیدا نمی نمایند و خیلی زود فراموش می شوند.

وی اضافه نمود: موضوعی را که اشاره کردید نشان می دهد با نگاهی برنامه محور و با مطالعه و احتیاجسنجی به آن رسیدید و قطعاً هر حرکتی که از پیوست فرهنگی برخوردار باشد جای دفاع و حمایت دارد.

به گفته وی، موضوع جوانمردی از موضوعات مغفول جامعه است، هر چند که مردم ما به علت پشتوانه های دینی و اخلاقی و الگوگیری از مکتب تشیع با الگوهای ماندگار این فرهنگ آشنا هستند ولی گاه به علت مشغله ها و مسائل اجتماعی و مالی از بعضی مفاهیم غافل می شوند. به طور قطع، فعالیت های مشترک ورزشی و سینمایی با توجه به برجسته سازی عنصر پهلوانی و جوانمردی در این راستا مهم است.

خزاعی با بیان اینکه سازمان سینمایی در چند سطح می تواند به وزارت ورزش یاری کند، گفت: نخست اینکه وزارت ورزش و جوانان پیش از برگزاری جشنواره ضروری است شرایط و زمینه های مورد احتیاج را برای فراوری آثار موضوعی فراهم کند. در این زمینه مراکز سازمان سینمایی کشور، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی و بنیاد فارابی در زمینه فراوری فیلم های کوتاه، مستند، انیمیشن و آثار سینمایی آماده هر گونه همکاری و مشارکت هستند. مضافا اینکه ضروری است ظرفیت و زمینه برای فراوری متون و فیلمنامه های مرتبط با این مفاهیم فراهم گردد.

وی ادامه داد: بعلاوه، وزارت ورزش و جوانان می تواند با تعامل و حضور در سایر جشنواره های سینمایی و پیش بینی بسته های تشویقی، سلیقه و جهت نگاه هنرمندان و سینماگران را به سمت اولویت های موضوعی خودش نزدیک کند.

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این ملاقات بیان کرد: حوزه ورزش در فرهنگ عمومی ما حوزه بسیار موثری است. کمتر عنصری داریم در جامعه که تا این حد قدرت ایجاد حرکت جمعی و توده ای را داشته باشد. از این رو، قصدمان این است که از ظرفیت ورزش و سینما توامان برای اثرگذاری بر فرهنگ عمومی استفاده کنیم و در این رابطه معیارهای ما خیلی مرتبط با مدنیت و زندگی اجتماعی است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش و هنر و سینما دو حوزه مهم به شمار می آیند که به شدت در جهت دهی فرهنگ عمومی جریان ساز هستند.

وی اضافه نمود: برنامه ریزی کردیم تا از ظرفیت سینما برای بسط آیین فتوت و جوانمردی استفاده کنیم. قطعاً در این راه جهت گیری ها، سیاست ها و ظرفیت های سازمان سینمایی می تواند به ما یاری کند تا این کار را مؤثرتر و بهتر برگزار کنیم.

لازم به ذکر است در این ملاقات، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدرضا زمردیان و مجید توکلی کارگردان سینما حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1266

به "سینما و ورزش بر محور تفاهم و مشارکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما و ورزش بر محور تفاهم و مشارکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید