سیستم هوشمند کنترل ترافیک جایگزین سرعت گیر های اردبیل می گردد

به گزارش بازی های فکری، رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: در کوشش هستیم به جای سرعت گیر های معابر سیستم هوشمند کنترل ترافیک را در شهر اردبیل و سایر شهرستان ها راه اندازی کنیم.

سیستم هوشمند کنترل ترافیک جایگزین سرعت گیر های اردبیل می گردد

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: ما نیز به تعدد سرعت گیر ها در بعضی از معابر و خیابان ها معترض بودیم که این موضوع را به شورای ترافیک اعلام کردیم تا در این زمینه تصمیم گیری و اصلاح در بعضی از سرعت گیر ها انجام گردد.

او توضیح داد: سرعت گیر ها باید به شکل استاندارد طراحی و اجرا گردد و در این زمینه مسائل ایمنی و رنگ آمیزی مناسب سرعت گیر ها نیز مورد توجه است.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: البته در کوشش هستیم به جای سرعت گیر ها سیستم هوشمند کنترل ترافیک را در شهر اردبیل و سایر شهرستان ها راه اندازی کنیم تا نیازی به سرعت گیر ها نباشد.

فتاحی با بیان اینکه 70 درصد کشته های استان اردبیل در معابر و خیابان های داخلی شهر ها مربوط به عابران پیاده است، اضافه نمود: در کنار استانداردسازی سرعت گیرها، لازم است تا نسبت به راه اندازی پل های عابر پیاده مکانیزه در منطقه ها مختلف شهر به ویژه بزرگراه ها دقت لازم انجام گردد تا کاهش تصادفات و تلفات رانندگی داخل شهر ها را ببینیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود: البته پلیس فرهنگ سازی را از سال های گذشته با همکاری رسانه ها شروع نموده که نمونه پیروز آن بستن کمربند که به عنوان یک حرکت تأثیرگذار بوده که قطعاً در سال های آینده همین فرآیند با قوت و قدرت ادامه پیدا می نماید.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل ضرورت همراهی دستگاه های فرهنگی، رسانه ها و خانواده ها را در تکمیل چرخه فرهنگ سازی در این زمینه یادآور شد و افزود: ما نیز بر این باوریم که پلیس باید رفتار قاطع با جرایم هدایت و رانندگی و رانندگان متخلف داشته باشد، ولی در کنار آن باید فرهنگ سازی به شکل درست و صحیح اتفاق بیفتد.

فتاحی بیان نمود: در سایه فرهنگ سازی و ارتقا آگاهی مردم تعداد کشته های جاده های کشورمان از 28 هزار نفر در سال 84 هم اکنون به کمتر از 16 هزار نفر در سال رسیده که این فرایند قطعاً به کاهش چشمگیر تلفات و تصادفات نیز یاری خواهد نمود.

او ادامه داد: در یک برنامه 10 ساله می توانیم بخش عظیمی از فعالیت ها و اقدامات مؤثر فرهنگی را در جهت کاهش تصادفات و تلفات انجام دهیم تا زمینه ارتقا سلامت مردم و رانندگان فراهم آید.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1277

به "سیستم هوشمند کنترل ترافیک جایگزین سرعت گیر های اردبیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم هوشمند کنترل ترافیک جایگزین سرعت گیر های اردبیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید