روبات چرخ داری که از پله بالا می رود

به گزارش بازی های فکری، روبات α-WaLTR دارای چرخ هایی است که در مواقع لازم از جمله بالا رفتن از پلکان از هم باز می شوند.

روبات چرخ داری که از پله بالا می رود

وقتی صحبت از روش های جابجایی روبات ها می گردد، وجود چرخ برای برخی از آنها خوب است، در حالی که وجود پا برای برخی دیگر بهتر است. دانشمندان اکنون در حال کار بر روی یک روبات با ترکیبی از آنها هستند، یعنی چرخ هایی که به پایه تبدیل می شوند.

این روبات که با نام α-WaLTR(ربات مبدل چرخ و پایه) شناخته می گردد، توسط تیمی در دانشگاه A&M تگزاس و به عنوان بخشی از برنامه روباتیک وزارت دفاع آمریکا موسوم به OFFSET Sprint-5 در حال ساخت است.

روبات α-WaLTR روی سطوح نسبتاً مسطح و صاف به سرعت و با کارآیی بالا با چرخ های لاستیکی عاج دار خود عبور می نماید و هنگامی که با موانعی مانند پله ها، سنگ ها و غیره روبرو می گردد، چرخ های آن از هم باز و باعث می گردد تا به سه قسمت پنجه ای شکل باز گردد. سپس هر کدام از این پنجه ها با حرکت رو به جلو می توانند α-WaLTR را به بالا بکشند تا از موانع یا پله ها عبور کند.

این روبات طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به طور مستقل کار می نماید و توسط حسگرهای داخلی و سیستم های تصویربرداری به طور اتوماتیک بین حالت چرخ دار و پایه ای جابجا می گردد.

اگرچه این روبات برای آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا(DARPA) ساخته شده است، اما لزوماً محدود به استفاده نیروهای مسلح نخواهد بود.

پروفسور کیجو لی مدیر این پروژه گفت: در حالی که تمرکز فعلی بر روی برنامه های دفاعی و سایر برنامه های نظامی است، این نوع روبات های متحرک و سازگار می توانند در بسیاری از حوزه های دیگر مانند فضا، خدمات خانگی، خدمات نظارتی و کشاورزی استفاده شوند.

محققان می گویند امید است که نمونه اولیه عملکردی این روبات تا فوریه سال آینده برای نمایش آماده باشد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 619

به "روبات چرخ داری که از پله بالا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات چرخ داری که از پله بالا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید