جونو بیخ گوش آیو قرار می گیرد!

به گزارش بازی های فکری، جونو ناسا در روز یکشنبه، 30 ژوئیه، در کنار قمر آتشین مشتری آیو پرواز می نماید، این فضاپیما در نزدیک ترین فاصله خود از قمر مشتری قرار می گیرد.

جونو بیخ گوش آیو قرار می گیرد!

به گزارش خبرآنلاین، انتظار می رود داده های جمع آوری شده به وسیله JIRAM (Jovian InfraRed Auroral Mapper) و سایر ابزار های علمی، اطلاعات زیادی را در خصوص صد ها آتشفشان در حال فوران که گدازه های مذاب و گاز های گوگردی در سراسر قمر پوشیده از آتشفشان می ریزند، ارائه دهد.

این فضاپیمای چرخان با انرژی خورشیدی که در سال 2011 به فضا پرتاب شد، از سال 2016 در حال مطالعه منظومه جویان بوده و سومین سال ماموریت گسترده خود را در 31 جولای شروع خواهد نمود.

آیو که کمی بزرگتر از ماه زمین است، جهانی در عذاب دائمی است. نه تنها بزرگترین سیاره در منظومه شمسی به وسیله گرانش آن را به سمت خود می کشد، بلکه خواهر و برادر گالیله ای آیو نیز همینطور هستند؛ اروپا و بزرگترین قمر منظومه شمسی، گانیمد. نتیجه این است که آیو به طور مداوم کشیده و فشرده می گردد، اقداماتی که با ایجاد گدازه هایی مرتبط است که از آتشفشان های متعدد آن فوران می نماید.

در طول آخرین پرواز جونو در آیوو، که در 16 می رخ داد، تصویربردار JunoCam از فاصله 22100 مایلی (35600 کیلومتری) عکسی گرفت که لکه ای را در منطقه Volund ماه، نزدیک خط استوا نشان می دهد.

جیسون پری از مرکز عملیات HiRISE دانشگاه آریزونا در توسان گفت: هنگامی که آن را با تصاویر نور مرئی گرفته شده از همان منطقه در طول پرواز گالیله و نیوهورایزنز (در سال های 1999 و 2007) مقایسه کردم، از تماشا تغییرات در Volund، جایی که میدان جریان گدازه به سمت غرب و آتشفشان دیگری توسعه یافته بود، هیجان زده شدم. آیو به علت فعالیت شدید آتشفشانی خود شناخته شده است، اما پس از 16 سال، تماشا دوباره این تغییرات از نزدیک بسیار خوب است.

منبع: nasa.gov

منبع: فرارو
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1600

به "جونو بیخ گوش آیو قرار می گیرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جونو بیخ گوش آیو قرار می گیرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید