آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای کانادا

به گزارش بازی های فکری، اگر فکر می کنید بازدید از آبشار نیاگارا و یا برج CN تورنتو برترین فعالیت های گردشگری تور کانادا هستند، باید حتما یک بار غذاهای معروف کانادا را امتحان کنید تا نظرتان عوض گردد. غذاهای کانادایی ترکیبی استثنایی از فرهنگ های غذایی سراسر جهان و ذائقه خاص مردم کانادا هستند و جهانیی استثنایی از طعم را برای شما به ارمغان می آورند.

آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای کانادا

اگر علاقمند به سفر با برترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا تماشا کنید و برترین تجربه سفر را داشته باشید.

تردیدی نیست که یک بار امتحان غذاهای معروف کشور کانادا، شما را شیفته آشپزی اهالی این کشور بزرگ و سردسیر می نماید و شکمگردی در رستوران های کانادا به یکی از مجذوب نماینده ترین فعالیت های سفر شما بدل خواهد شد.

پوتین

وقتی نام غذاهای معروف کانادا به میان می آید، پوتین اولین غذایی است که به فکر خطور می نماید، زیرا پوتین غذای ملی و غذای معروف کشور کانادا در سرتاسر دنیا است. این غذا ترکیبی از فرهنگ غذایی کانادا و فرانسه است که در دهه 1950 در شهر کبک ابداع شده است. اما امروزه در تمام نقاط کانادا می توانید این غذا را پیدا کنید و به غذای خیابانی تورنتو و دیگر شهرهای کانادا تبدیل شده است.

اما با وجود این مقدار از محبوبیت و معروفیت، پوتین غذای بسیار ساده است که از ترکیب سیب زمینی سرخ نموده، دَلَمه پنیر و سس گوشت تهیه می گردد. البته ممکن است رستوران های مختلف، طعم ها و مواد دیگری نیز به این غذا اضافه نمایند

پوتین غذای ملی و غذای معروف کشور کانادا در سرتاسر دنیا است

تارت کره ای

کانادایی ها مانند دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی، علاقه بسیاری به انواع دسر و شیرینی جات دارند و معمولا پس از صرف یک وعده از غذاهای کانادایی، دسر را فراموش نمی نمایند. یکی از برترین شیرینی های کانادایی، تارت کره ای است.

اگرچه تارت کره مشهورترین نوع تارت در بین غذاهای معروف کانادا است، اما امروزه انواع مختلفی از تارت با طعم های مختلف تهیه می گردد که می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود، یک تارت خوشمزه به عنوان دسر سفارش دهید.

بیورتیلز

بیورتیلز یکی دیگه از غذاهای معروف کانادایی است که هواداران بسیاری هم دارد. بیورتیلز یعنی دم سمور آبی! اما نگران نباشید زیرا قرار نیست واقعا دم سمور آبی را بخورید. این غذای معروف کانادا در واقع یک نوع شیرینی است. برای تهیه این غذا خمیر را به شکل دم یک سمور پهن نموده و در روغن سرخ می نمایند سپس مواد طعم دهنده ای مانند شکر، شکلات فندقی و غیره را روی آن می ریزند.

اما این شیرینی که امروزه از غذاهای معروف کانادا به شمار می رود، عمر چندان درازی ندارد و در سال 1978 به وسیله یک زوج کانادایی ابداع شده است.

تورتیر

یکی دیگر از غذاهای معروف کانادا که از فرهنگ آشپزی فرانسوی اقتباس شده است، تورتیر نام دارد. این غذای معروف کانادا در واقع یک نوع پای گوشت است که به طور سنتی در ایام کریسمس و شب سال نو خورده می گردد.

البته امروزه به علت محبوبیت بسیار زیاد این غذای خوشمزه در میان شهروندان کانادا و بعلاوه گردشگران تور کانادا، در تمام ایام سال می توانید این غذا را تهیه کنید. برای راضی کردن ذائقه های مختلف، رستوران های کانادا این پای خوشمزه را در طعم های متنوعی درست می نمایند تا امکان انتخاب از بین آنها را داشته باشید.

سوپ نخود فرنگی

یکی دیگر از غذاهای معروف کانادا که تحت تاثیر فرهنگ آشپزی فرانسوی تهیه شده است، سوپ نخود فرنگی کانادایی است. این غذای خوشمزه به خصوص در زمستان های سرد و پربرف کانادا بسیار هوادار دارد و می تواند شما را حسابی گرم کند.

نسخه اصلی این غذای معروف کانادا، تنها از نخود فرنگی، گوشت نمک سود و ادویه جات تهیه می گردد. اما در نقاط مختلف کانادا، مواد غذایی مختلفی مانند سبزیجات، هویج، تکه های نان و … نیز به آن اضافه می گردد.

نان باگل

یکی از غذاهای معروف مونترال که توانسته جای خود را در میان غذاهای معروف کانادا باز کند، نان باگل مونترال است. این نان خوشمزه که شیرین تر، متراکم تر و نازک تر از دیگر انواع نان باگل است، هم به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی و هم در کنار بعضی از غذاهای کانادایی استفاده می گردد.

بعید است صبح یا بعد از ظهر در حال قدم زدن در خیابان های مونترال باشید و افرادی را نبینید که در حال خوردن نان باگل مخصوص مونترال هستند.

شیره درخت افرا

یک بار پرچم کانادا را در فکرتان تصور کنید. مطمئنا برگ درخت افرایی که در وسط پرچم کانادا نقش بسته است را به یاد خواهید آورد. درخت افرا گیاه ملی و نماد کشور کانادا است و نه تنها برگ این درخت بر روی پرچم کانادا نقش بسته است، بلکه شیره این درخت نیز یکی از غذاهای معروف کانادا است.

اهالی کانادا شیره درخت افرا را برای شیرین کردن پنکیک، شیرینی ها و … استفاده می نمایند و تقریبا پای ثابت سفره های کانادایی است.

منبع: ققنوس
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1288

به "آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید