خبرنگاران انتقاد سازمان جهانی بهداشت از عملکرد بعضی کشورها در مقابله با کرونا

به گزارش بازی های فکری، تهران- خبرنگاران- مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از عملکرد بعضی کشورها در مقابله با کرونا، گفت که شماری از کشورها اقداماتی مناسب و کافی برای شناسایی موارد ابتلای به این ویروس و مهار آن انجام نمی دهند.

خبرنگاران انتقاد سازمان جهانی بهداشت از عملکرد بعضی کشورها در مقابله با کرونا

به گزارش دوشنبه شب شبکه سی. ان. بی. سی، تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان دنیای بهداشت در یک کنفرانس خبری ویدیویی و در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: با آنکه در هفته گذشته شاهد افزایش سرعت شیوع کرونا بوده ایم اما شاهد افزایش آزمایش ها، قرنطینه و ردیابی کافی و سریع این ویروس نیستیم.

وی که در ژنو سوئیس در این مصاحبه ویدئوئی شرکت نموده بود، اضافه نمود: ما یک پیغام ساده برای همه کشورها داریم؛ آزمایش، آزمایش، آزمایش. هر مورد مشکوکی را آزمایش کنید. اگر جواب مثبت بود، آن فرد را قرنطینه کنید و ببینید تا 2 روز پیش از آشکار شدن نشانه های بیماری با چه کسانی در تماس بوده و آن افراد را هم مورد آزمایش قرار دهید.

به گزارش سی. ان. بی. سی، تدروس مشخصاً از هیچ کشوری نام نبرد اما مقام های محلی و ایالتی در آمریکا از عملکرد دولت دونالد ترامپ و مرکز پیشگیری و درمان بیماری ایالت متحده بشدت انتقاد نموده اند.

مرکز پیشگیری و درمان بیماری در ابتدای شیوع کرونا در آمریکا، تنها از کسانی آزمایش می گرفت که اخیراً به چین سفر نموده بودند یا نشانه هایی از ابتلا به این ویروس داشتند.

مدیرکل سازمان دنیای بهداشت ادامه داد: افراد مبتلا به کرونا حتی زمانی که دیگر احساس بیماری نمی نمایند، دیگران را به این ویروس مبتلا می نمایند. بنابراین باید دستکم تا دو هفته بعد از برطرف شدن نشانه های بیماری، اقدامات لازم برای آنها ادامه پیدا کند.

ادهانوم در بخش دیگری از صحبت هایش گفت حتی کشورهایی که نظام های پیشرفته بهداشتی دارند در مقابله با کرونا به تقلا افتاده و با مشکلاتی روبرو هستند.

وی اضافه نمود: در حالی که کرونا به کشورهایی با جمعیت کم درآمد سرایت می نماید ما عمیقا نگران تاثیر این ویروس بر کشورهایی هستیم که جمعیت بالایی از مبتلایان به اچ ای وی یا بچه ها مبتلا به سوءتغذیه دارند.

مدیرکل سازمان دنیای بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید نمود: این یک بحران دنیای بهداشتی در زمان ماست. روزها، هفته ها و ماه های آینده آزمونی برای عزم و اراده ما و آزمونی برای اعتماد ما به علم و آزمونی برای همبستگی ماست.

تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا به 174 هزار و 965 نفر رسیده که تا به امروز 77 هزار و 867 نفر از این بیماران بهبود یافته و 6 هزار و 687 نفر نیز فوت نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 215

به "خبرنگاران انتقاد سازمان جهانی بهداشت از عملکرد بعضی کشورها در مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد سازمان جهانی بهداشت از عملکرد بعضی کشورها در مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید