خانواده جورج فلوید تصویب فوری لایحه اصلاحات پلیس را خواهان شدند

به گزارش بازی های فکری، خانواده و بستگان جورج فلوید، با گذشت یک سال از زمانی که قتل وی باعث به راه افتادن موج اعتراضات سراسری در آمریکا علیه بی عدالتی نژادی شد، با جو بایدن در کاخ سفید و با قانونگذاران آمریکایی در کنگره ملاقات کردند و خواهان آن شدند که به نام عضو از دست رفته خانواده آنها قانون مربوط به اصلاحات پلیس تصویب گردد.

خانواده جورج فلوید تصویب فوری لایحه اصلاحات پلیس را خواهان شدند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، جورج فلوید 46 ساله سیاهپوست حدود یک سال پیش بعد از آن که با داشتن دستبند، گردنش زیر زانوی یک افسر پلیس سفیدپوست در مینیاپولیس آمریکا برای مدت 9 دقیقه بود، جان خود را از دست داده و تبدیل به چهره جنبش اعتراضی ملی در آمریکا علیه خشونت پلیس و تبعیض در نظام قضایی این کشور شد.

بازدید خصوصی اخیر خانواده جورج فلوید از دفتر بیضی کاخ سفید به نوعی اولین میزبانی کاخ سفید از یکی از اعضای خانواده جورج فلوید را رقم زد؛ کاخ سفیدی که از ماه ژانویه در اختیار یک دولت دموکرات قرار گرفته است.

بستگان جورج فلوید از سفرشان به واشنگتن در سالگرد مرگ وی برای لابی کردن نزد بایدن و کنگره قبل از تصویب قوانین تضمین کننده رفتار درست پلیس و نیروهای ضابط قانون با اقلیتها استفاده کردند.

ماه مارس مجلس نمایندگان آمریکا اقدام به تصویب قانون عدالت در اعمال پلیس جورج فلوید با هدف سرانجام دادن به یک سری تاکتیکهای جنجالی نیروهای پلیس از جمله دریافت از گردن و همچنین آسانتر ساختن شکایت از افسران پلیس به خاطر اقدامات غیرقانونی کرد. یک گروه دو حزبی از قانونگذاران در حال جلب یک مصالحه به منظور کسب آرای کافی جمهوریخواهان سنا در حمایت از این قانون هستند.

فیلونیز، برادر جورج فلوید در اظهاراتی در راستا خودرویی کاخ سفید بعد از آنکه به همراه پنج عضو دیگر خانواده اش با بایدن و معاونش کامالا هریس ملاقات کرد، گفت: اگر شما می توانید قوانین فدرالی برای محافظت از پرنده ملی یعنی عقاب سرسفید تصویب کنید، می توانید قوانین فدرالی نیز در جهت محافظت از مردم رنگین پوست تصویب کنید.

او بایدن را یک فرد حامی و صادق خواند. همچنین برندون ولیامز خواهرزاده جورج فلوید، گفت: او به ما فهماند که از تصویب لایحه حمایت می نماید اما می خواهد اطمینان حاصل کند که لایحه یک لایحه درست است نه یک لایحه شتابزده.

بایدن لحظاتی قبل از ترک کاخ سفید با هلیکوپتر به منظور عزیمت به ایالت زادگاهش یعنی دلاور به خبرنگاران گفت، با مذاکره کننده ها درباره این لایحه صحبت نموده و امیدوار است که مدت زمان کمی بعد از روز یادبود توافق اعلام گردد.

بایدن در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد گفت: ما باید اقدام کنیم. نبرد برای روح آمریکا یک تکاپوی مداوم بین آرمان آمریکایی که ما به شکلی برابر ایجاد نموده ایم و واقعیت سخت چند تکه شدن ما در اثر نژادپرستی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1004

به "خانواده جورج فلوید تصویب فوری لایحه اصلاحات پلیس را خواهان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده جورج فلوید تصویب فوری لایحه اصلاحات پلیس را خواهان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید