تعبیر خواب آش، خوردن آش رشته در خواب چه مفهومی دارد؟

به گزارش بازی های فکری، آش در فرهنگ ایرانی و اسلامی نماد بخشندگی است. کمتر کسی است که کلمه آش رشته به گوشش برسد و خاطرات نذری دادن در ذهنش تداعی نشود. به طور کلی پختن و خوردن آش با نذری دادن و پخش کردن اطعام گره خورده است. البته ممکن است که این رویا به حالت های دیگری نیز دیده شود که در این حالت مزه آش و احساسی که در آن لحظه بیننده خواب درک خواهد کرد در تعبیر خواب موثر است.

تعبیر خواب آش، خوردن آش رشته در خواب چه مفهومی دارد؟

اگر در خواب مزه و طعم شیرین احساس کردید:

  • ابن سیرین: شادی و خوشحالی و رزق حلال
  • ابراهیم کرمانی: شادی و نشاط

مزه و طعم ترش، تلخ و شور:

  • ابراهیم کرمانی: رنج و اندوه
  • ابن سیرین: غم، اندوه و نگرانی

تعبیر خواب آش رشته

علاوه بر طعم و مزه آش موادی هم که در آن دیده می شوند اگر به طور محسوس برای بیننده خواب قابل درک باشند می توانند در تعبیر خواب آش تاثیر گذار باشند. با توجه به این نکات منوچهر مطیعی تهرانی می گوید:

رشته، رشته امید است و خیر و برکت و نعمت. رشته را از خمیر آرد تهیه می کنند و چون آرد و خمیر آرد و گندم و نان همه در خواب های ما خوب هستند رشته نیز خوب است. به طور سنتی ما شب های عید رشته پلو می خوریم و آش رشته درست می کنیم این کار از همین عقیده ریشه گرفته یا تعبیر بر مبنای این سنت و عقیده پایدار است که رشته در خواب رشته امید است و نعمت و برکت و دیدنش در خواب نیکو است به هر حال که باشد. فقط اگر رشته را دور بریزید و تباه کنید خوب نیست.

تعبیر خواب آش رشته نذری

تعبیرگری می گوید: آش رشته به واسطه داشتن حبوبات دل پاک فرد دیده شده در خواب را نشان می دهد و ادای نذری نماد دیدن همه به یک چشم است. خواب به شما نشان می دهد که با دلی بزرگ و طبع بلند اطرافیان را از برکات وجودتان بهره مند سازید.

اگر آش نذری بگیرید نعمت و روزی به شما رسد و اگر آش نذری بدهید به مقام می رسید.

تعبیر خواب آش پختن

شما هدفی در ذهن دارید که برای رسیدن به آن باید تلاش کنید.

دیدن آش پشت پا در خواب به این معنی است که شما هدفی دارید که با تلاش به آن هدف خواهید رسید.

بیشتر خواب هایی که آش قسمتی از آن بوده مربوط به آش رشته است. این آش در بین سفره های ایرانی جا باز کرده و کمتر دیده شده که آش با محتویات دیگر خورده گردد، مگر اینکه در منطقه ای خاص زندگی کنید و غذای بومی آن منطقه را در رویا مشاهده کرده باشید. با توجه به این موضوع ابن سیرین تعابیری را برای دیدن آش سرکه، آش سماق و آش زیره بیان کرده است.

تعبیرخواب به هم زدن آش

تعبیرخواب به هم زدن آشنشانه این است که شما هدفی در فکر دارید که برای رسیدن به آن باید کوشش کنید.

تماشا خواب آش پشت پا معمولا نشانه این است که شما هدفی در فکر خود دارید که با سعی و کوشش به آن خواهد رسید.

تعبیر خواب آش پشت پا

تماشا اینگونه رویاها به این معنی است که شما هدفی دارید که با کوشش به آن هدف خواهید رسید.

تعبیر خواب یک کاسه آش

یک کاسه آش بیانگر این است که شما ملکی را خریداری خواهید کرد یا هدیه ای گران به شما می دهند.

تعبیر خواب آش داغ

آش داغ در خواب به این معنی است که سود شما با کارهایتان افزایش می یابد و مسائل اقتصادی شما تمام می گردد.

تعبیر خواب آش سرد

اگر آش سرد می بینید، این خواب به شما می گوید که اختلافات در خانواده شما به انتها خواهد رسید و همه چیز درست خواهد شد.

تعبیر خواب آش سرکه

ابن سیرین:

  • اگر در خواب ببینی آش سرکه را با گوشت گوسفند و چیزهای خوب و عسل پخته ای، تعبیرش این است که زندگانی و معاش و معیشت خوب و نیکو و عزت و جاه به دست می آوری.
  • اگر ببینی آش سرکه را با گوشت گاو پخته ای عمر طولانی بدست می آوری و به وسیله برخی افراد حکومتی به مال و اموالی خواهی رسید.
  • اگر ببینی آش سرکه را با گوشت پرنده پخته ای، به اندازه کم و زیاد چیزهایی که در آش وجود دارد بزرگی و حکومت به دست می آوری.

تعبیر خواب آش سماق (تتماج)

ابن سیرین:

  • اگر در خواب ببینی آش سماق را با گوشت بره یا گوسفند و ماست شیرین می خوری نشانگر این است که به همان اندازه از افراد سپاهی و لشکری به تو سود و منفعت خواهد رسید.
  • اگر ببینی آش سماق را با گوشت گاو یا خرگوش و ماست ترش می خوری به این معناست که از مردم پست و فرومایه مقداری سود و منفعت به تو می رسد.

جابر مغربی: اگر در خواب ببینی که آش سماق را با چیزی ترش می خوری نشانه غم و اندوه است.

تعبیر خواب آش شوربا

شوربا نعمت و فایده و خیر و نیکی است. این تعبیر کلی شورباست ولی در غذاهایی مانند شوربا، آبگوشت، آش، حلیم و از این قبیل که از مواد مختلف و متعدد تهیه و پخته می گردد طعم و مزه آن راستا را معین می کند.

اگر در خواب فقط شوربا ببینیم خوب است و نعمت و خوبی تعبیر شده چه خودمان پخته و تهیه کرده باشیم و چه دیگری به ما بدهد، اما اگر آن را بخوریم و بد طعم و بدمزه باشد غم و اندوه و ناراحتی است. خیلی کارها هست که ما به امید سود بردن انجام می دهیم یا اقدام می کنیم ولی در جریان عمل با شکست رو به رو می شویم و ناراحتی نصیب ما می گردد. شوربای بد طعم و بدمزه چنین چیزی را در خواب می نمایاند. شوری و ترشی آن نیز همین تعبیر را دارد.

تعبیر خواب آش زیره (زیره باج)

ابن سیرین: خوردن آش زیره در خواب به معنای دشمنی و غم و اندوه است.

سخن آخر

تعبیر دیدن اینگونه غذاها همانطور که گفته شد کاملا به فضای خواب و تمامی عناصری که در محیط دیده می شوند وابسته است. اینکه آیا آش موضوع خواب قرار گرفته باشد یا خیر به افکار و درکی که بیننده خواب از رویا داشته است باز می گردد. چنانچه شما هم رویایی پیرامون آش، آش نذری، آش رشته و … مشاهده کرده اید، رویای خود را در پایین همین صفحه برای کارشناسان ما بنویسید تا در اسرع وقت جوابگوی شما باشند.

انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 534

به "تعبیر خواب آش، خوردن آش رشته در خواب چه مفهومی دارد؟" امتیاز دهید

164 کاربر به "تعبیر خواب آش، خوردن آش رشته در خواب چه مفهومی دارد؟" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعبیر خواب آش، خوردن آش رشته در خواب چه مفهومی دارد؟"

8 دیدگاه

مینا محمدی 10 اسفند 1400

خواب دیدم در یه ساختمان هستیم و طبقه چهارم جشن و میهمانی ...من به طبقه اول اومدم یهو زندایی ام درب طبقه اول رو باز کرد و از دیدن من خیلی خوشحال شد و من رو به داخل خونه اش دعوت کرد و گفت بیایید اش بخورید همین حین متوجه پسر دایی ام شدم که مشغوله کاری بود ولی لباس مشکی به تن داشت و با لبخند به من سلام داد ..کاسه آش رو به دیوار تکیه داده بودن و من نخود و لوبیا ش به خاطرم هست ..خواهرم هم همراه من بود اون رو در حال اش خوردن دیدم

پاسخ به مینا محمدی

هانیه 2 9 بهمن 1400

سلام
خواب دیدم امتحان ریاضی دارم تو کتاب خونه بعد 3 تا سوال اشتباه نوشتم بعدش مسئولین کتاب خانه آش به همه دانش آموزان میدن تو خواب زیاد علاقه ای به خوردن سیب زمینی های آش رشته نداشتم
لطفا تعبیر کنید

پاسخ به هانیه 2

مهدی 29 دی 1400

سلام. من خواب عجیبی دیدم. خواب دیدم آش رشته کف حموم و روی قالی ریخته و من دارم جمع میکنم و میخورم. مزش عادی بود. ولی این خواب خیلی برام عجیب بود.

پاسخ به مهدی

جواد 3 دی 1400

خواب دیدم آش نذری پخته اند که آش رشته هم نبود و سیب زمینی زیاد داشت و من یک کاسه کشیدم و سیب زمینی زیاد برداشتم و گفتم من آش سیب زمینی دوست دارم و شروع به خوردن کردم.و هر قاشق که بر می داشتم آدمهایی که متنفر بودم از زیر آش عکسشان نمایان می شد.

پاسخ به جواد

مهدی 24 آبان 1400

خواب دیدم که پسر عموهام توی خونه دارن آش میخورن و من توی ظرف آششون پام رو میزارم و اونها خیلی ناراحت میشن

پاسخ به مهدی

حمزه 9 شهریور 1400

سلام
من خواب دیدم سر سفره بودیم داشتیم آش میخوردیم بعد من هر چی میخوردم بشقاب آشم خالی نمیشد بعد گفتم چرا این تموم نمیشه شکمم دیگه جا نداره پر شد شکم درد شدم بس خوردم در مورد مزش یادم نیست ولی بد مزه و شور و تلخ و ترش میدونم نبود چون اگه بود نمیخوردم

پاسخ به حمزه

ن 13 اردیبهشت 1400

سلام
من خواب دیدم که مادرم آش ترخینه درس کرده و من برای خانوادش که بیمار هستند میبرم و توی راه چن نفر از آش میخورن و من بر میگیردم و دوباره از خونه آش میبرم
میشه تعبیرشو بم بگین؟

پاسخ به ن

م.محسنی 29 مهر 1400

سلام
خواب دیدم همسایه دیوار به دیوار ما وارد حیاط شد و یک قابلمه آش رو گذاشت کف حیاط و گفت واسه خودمون پخته بودم گفتم کمی هم واسه شما بیارم و رفت. یک تکه بزرگ گوشت همراه با استخوان توی آش بود (شبیه به سردست گوسفند) . بعد دیدم که به همراه خانواده روی سفره نشستیم و من در حال کشیدن و پاک کرد گوشت داخل کاسه هستم.
ممنون میشم تعبیرشو برام بگین

پاسخ به م.محسنی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید