تسلیت امیرکبیر برای درگذشت انوشه

به گزارش بازی های فکری، انتشارات امیرکبیر، از ناشرانی که با حسن انوشه همکاری داشته است، در پیامی درگذشت او را تسلیت گفت.

تسلیت امیرکبیر برای درگذشت انوشه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی مؤسسه انتشارات امیرکبیر، در متن این پیام آمده است: حکم تقدیر آن بود که در نخستین روزهای سال 99 خورشیدی، دانشمند بزرگ حسن انوشه رخت از جهان بربندد و جمعی را در فقدان خود سوگوار کند؛ استاد بزرگواری که عمر شریفش در خدمت به فرهنگ سپری شد. استاد انوشه جهانی فانی را بدرود گفت؛ اما نام نیک و آثاری که از او بر جای مانده، چراغ پرفروزی در راستا جویندگان و علاقه مندان علم و ادب و فرهنگ خواهد بود.

مجموعه گران قدر تاریخ ایران کیمبریج از مهم ترین آثاری محسوب می شود که به ترجمه استاد انوشه و توسط موسسه انتشارات امیرکبیر راهی بازار نشر شده است.

مؤسسه انتشارات امیرکبیر که افتخار و توفیق همدمی با این ارجمند فرهنگ و ادب را در کارنامه اش دارد، خود را در این غم با خانواده و نزدیکان ایشان شریک دانسته و درگذشت این استاد و پژوهشگر بزرگ و اخلاق مدار را به همسر بزرگوار ایشان و جامعه فرهنگ و ادب تسلیت عرض می کند.

حسن انوشه در 19 اسفند 1323 در بابل به جهان آمد. او تحصیلاتش را در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب به انجام رساند و عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی بود. از آثار او می توان به تاریخ ایران کیمبریج: از ظهور اسلام تا آمدن دولت سلجوقیان، تاریخ ایران کیمبریج: از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان، تاریخ ایران کیمبریج: از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان، ایران و تمدن ایرانی، کلمان هوار، ترجمه ایران در سپیده دم تاریخ و غیره اشاره کرد. او در روز 23 فروردین ماه 99 به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 281

به "تسلیت امیرکبیر برای درگذشت انوشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیت امیرکبیر برای درگذشت انوشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید