تدوین مدل ملی ارزیابی واحدهای آموزشی سبز در کشور

به گزارش بازی های فکری، معاون سازمان بودجه و برنامه کشور از تدوین مدل ملی ارزیابی واحدهای آموزشی سبز در کشور اطلاع داد و گفت: امیدواریم سال آینده جایزه بهترین مدیریت سبز به دانشگاه هایی که دستاوردهای ارزنده ای در این حوزه داشته باشند، اختصاص یابد.

تدوین مدل ملی ارزیابی واحدهای آموزشی سبز در کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در استرالیا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر واعظ مهدوی امروز در افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاهها، موسسات آموزشی - پژوهشی و پارکهای علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز بر توانمندی دانشگاهها بر حل معضلات و چالشهای کشور تاکید نمود و گفت: تجربه نشان داده است که هر وقت بخواهیم در زمینهای پیروز باشیم و به توسعه برسیم، باید ابتدا ساختارها و نهادهای لازم در آن زمینه ایجاد گردد. در حال حاضر دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی نشان دادهاند که میتوانند در برطرف چالشهای اساسی کشور موثر باشند.

وی در ادامه از اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از طرحهای مدیریت سبز دانشگاهها اطلاع داد و گفت: دولت حمایت خوبی از فعالیت دانشگاهها در عرصههای مختلف به خصوص مدیریت سبز انجام میدهد، به طوری که در امسال 25 میلیارد تومان برای حمایت از این طرحها بودجه تعریف شده که با یاری 15 میلیاردی در مجلس هماکنون 40 میلیارد تومان در این عرصه اختصاص دادهایم.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دانشگاهها باید به طور جدی در طراحی مدلهای برنامه مدیریت سبز وارد شوند، در واقع ابتدای کار مدلهای مختلف اروپایی را مورد آنالیز قرار دادیم و در نهایت برای اجرا مدل کشور اندونزی پذیرفته شد که خوشبختانه در حال حاضر مدل ملی ارزیابی واحدهای آموزشی سبز طراحی شده و به زودی شاهد رونمایی از این مدل خواهیم شد.

دکتر مهدوی در انتها تاکید نمود: امیدواریم در مراسم نمایشگاه مدیریت سبز دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سال 97 بتوانیم جایزه بهترین الگوی مدیریت سبز را به دانشگاهها ارائه دهیم و دانشگاهها بتوانند دستاوردهای قابل توجهی در این زمینه به دست آورند، ضمن اینکه به دنبال کسب جوایز جهانی باشند. چرا که در حال حاضر بسیاری از شاخصهای جهانی در زمینه مدیریت سبز در این واحدها اجرایی میگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 114

به "تدوین مدل ملی ارزیابی واحدهای آموزشی سبز در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین مدل ملی ارزیابی واحدهای آموزشی سبز در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید