باکو: روابط با تهران با موفقیت در حال توسعه است

به گزارش بازی های فکری، ایسنا نوشت: شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در مراسم آنلاین سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سخنرانی کرد.

باکو: روابط با تهران با موفقیت در حال توسعه است

متن این سخنرانی بدین توضیح است:

اینجانب از طرف مردم و دولت آذربایجان چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی را به دولت و ملت دوست جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم.

پیوندهای تاریخی، ارزش های فرهنگی، آداب و رسوم و سنت های مشترک، مردمان ما را به هم نزدیک تر نموده و پایه های توسعه روابط بین دولتی ما را در سطح بالایی بنا نهاده است. دوستی ما که نشان دهنده همسایگی و اعتماد پایدار ماست، ابدی است.

حیدر علی اف رهبر ملی آذربایجان سهم بزرگی در ایجاد و توسعه اعتماد متقابل در روابط آذربایجان و ایران داشته است.

ملاقات روسای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 28 نوامبر 2021 در عشق آباد برای توسعه روابط دو کشور تحرک تازه بخشیده است.

فعالیت کمیسیون دولتی همکاری های مالی، تجاری و بشرمحبت آمیز بین جمهوری آذربایجان و ایران برای توسعه روابط مالی بین کشورهایمان حائز اهمیت است.

روابط جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه های سیاسی، مالی، تجاری، بشرمحبت آمیز و سایر زمینه های مهم با موفقیت در حال توسعه است.

در سال های اخیر، پویایی مثبت در مبادلات تجاری بین جمهوری آذربایجان و ایران ادامه داشته است. در جریان همه گیری کووید-19، مرز جمهوری آذربایجان و ایران به مدت یک ساعت هم برای تجارت و ترانزیت بسته نشد.

روابط نزدیک بین مجلس ها و سایر نهادهای کشورهای ما ایجاد شده است و امروز این همکاری با موفقیت ادامه دارد.

به منظور توسعه بیشتر روابط جمهوری آذربایجان و ایران، افزایش تماس ها در سطوح مختلف و ادامه تبادل سفرها لازم است.

12 مارس سال 2022 مصادف با سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

سرزمین های اشغالی ما در نتیجه دلاوری های سربازان و افسران ما و اتحاد مردم ما به رهبری فرمانده کل قوای آذربایجان آزاد شده است. در حال حاضر بازسازی منطقه ها آزاد شده ما ادامه دارد. کار برای باز کردن خطوط حمل و نقل و ارتباط در شرایط واقعیت های تازه در منطقه در حال اجرا است. کریدور زنگزور که واقعیت دوران پساجنگ می باشد، فرصت های تازهی را برای ایران نیز ایجاد می نماید. افزایش کوشش های مشترک و همکاری نزدیک کشورهای منطقه به صلح و ثبات پایدار در منطقه یاری خواهد نمود.

ما بر این باوریم که روابط محبت آمیز بین کشورهایمان، بر اساس سنت های احترام و اعتماد متقابل، به توسعه و تداوم در راستای منافع مردم دو کشور ادامه خواهد یافت.

با استفاده از این فرصت، بار دیگر این روز مهم را به شما تبریک می گویم و برای مردم دوست و برادر ایران صلح و بهروزی آرزو می کنم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1335

به "باکو: روابط با تهران با موفقیت در حال توسعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو: روابط با تهران با موفقیت در حال توسعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید