ایجاد 3 فضای کار اشتراکی در اصفهان بر اساس برنامه 1405

به گزارش بازی های فکری، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان متعهد شده است در برنامه 1405، 3 فضای کار اشتراکی برای جوانان و شرکت های دانش بنیان فراهم کند.

ایجاد 3 فضای کار اشتراکی در اصفهان بر اساس برنامه 1405

سیدحمیدرضا ابطحی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باعث رشد و توسعه کشور می گردد، گفت: فضای کار اشتراکی، فضایی است که افراد علاقه مند، کارآفرین و صاحب دانش را در یک مکان گرد هم می آورد تا بتوانند با پرداخت کمترین هزینه، دسترسی به امکانات شبکه ملی اطلاعات و دانش مورد احتیاج را داشته باشند.

او ادامه داد: در فضای کار اشتراکی، تعامل و همکاری می توانند با یک رقابت خوب و سالم و فضای محبت آمیز احتیاج های همدیگر را در حوزه فناوری اطلاعات برآورده نمایند که نتایج بهتری برای شهر و شهروندان به ارمغان آورد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان اظهار داشت: شهرداری متعهد شده است که در برنامه 1405، سه فضای کار اشتراکی برای جوانان و شرکت های دانش بنیان فراهم کند که با همت مدیریت ارشد شهر یکی از این فضا ها با یاری یک شرکت دانش بنیان در سطح شهر راه اندازی شده است تا خدمات خوبی را به حدود 300 نفر از دانش آموختگان و حدود 30 شرکت فعال در این صنعت ارائه نمایند.

او با بیان اینکه در دو ماه گذشته امکانات فضای کار اشتراکی در خیابان آمادگاه، روبه روی هتل عباسی فراهم شده است که این فضا در محیطی تازه ساز و دلچسب آماده خدمت رسانی به شرکت های دانش بنیان، فناور، نوپا و بعلاوه دانشجویان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود، اضافه نمود: با توجه به قرارداد مشارکتی با شرکت فرصت آفرینان خلاق فردا داریم و نام تجاری این شرکت برای محصولات، آبی سفید است، فضای کار اشتراکی نیز با همین نام در دسترس شهروندان است.

ابطحی گفت: بیشترین تأثیر این فضا ها بر زیست بوم کارآفرینی و حوزه فناوری اطلاعات شهر است، بعلاوه ایجاد امکانات برای جوانان و شرکت های دانش بنیان را به همراه دارد که علاوه بر این موضوع، می تواند از نظر کاهش هزینه ها نیز تأثیرگذار باشد.

او با بیان اینکه بر خلاف کتابخانه ها که افراد باید در محیط آن ساکت باشند، فضا های کار اشتراکی فضایی برای تعامل و هم افزایی فراهم می نماید، تاکید نمود: به همین علت برای افراد تازه کار فضایی استثنایی برای یادگیری بیشتر فراهم می گردد. از سوی دیگر شتاب دهنده ها و مراکز رشد به علت داشتن ماهیت تخصصی، نمی توانند تمام جهت های شغلی پیش روی یک جوان را به او نشان دهند، اما در فضا های کار اشتراکی به علت حضور افراد در تخصص ها و مهارت های مختلف جهت های شغلی و رشد متنوعی برای جوانان ترسیم می گردد که آن ها با تماشا این جهت های شغلی و تطابق آن با احتیاج ها و مهارت های خود، می توانند جهت بهتری را برای ترقی خود انتخاب نمایند.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان توضیح داد: بسیاری از شرکت های پیروز جهان و کشور در فضا های کار اشتراکی به وجود آمدند و توسعه پیدا کردند که امیدواریم بتوانیم امکانات بهتری را برای جوانان علاقه مند به این حوزه فراهم کنیم.

منبع:ایمنا

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1478

به "ایجاد 3 فضای کار اشتراکی در اصفهان بر اساس برنامه 1405" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 3 فضای کار اشتراکی در اصفهان بر اساس برنامه 1405"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید