استفاده از ابزار های هوش مصنوعی برای خلق آثار هنری

به گزارش بازی های فکری، هوش مصنوعی به طور فعال برای یاری به ایجاد تصاویر یا آثار هنری استفاده می گردد.

استفاده از ابزار های هوش مصنوعی برای خلق آثار هنری

در این گزارش مهمترین ابزار های هوش مصنوعی معرفی شده است که می توان از آن ها برای ایجاد تصاویر یا آثار هنری استفاده کرد:

ابزار DALL-E 2

DALL-E اصلی به وسیله OpenAll ساخته شد و در ژانویه 2021 قبل از اینکه شرکت DALL-E 2 ارتقا یافته را در امسال منتشر کرد، منتشر شد. آخرین نسخه تصاویری با وضوح 4 برابر بالاتر فراوری می نماید و بعلاوه وضوح بسیار بالاتری را دارد. در حالی که این ابزار در ابتدا تنها به 200 آزمایش کننده بتا محدود بود، در ماه سپتامبر در دسترس همه نهاده شد.

DALL-E 2 بر روی نسخه اصلاح شده GPT-3 (Generative Transformer Pre-Trained 3) ساخته شده است. از GPT-3 اصلی برای متن استفاده شد، اما نسخه اصلاح شده استفاده شده به وسیله DALL-E برای فراوری تصاویر به وسیله تکنیکی به نام مدل سازی انتشار استفاده می گردد.

ابزار میانه سفر

این ابزار در حال حاضر تحت آزمایش است و هدف آن توسعه قدرت تخیل گونه انسان است. این خالق عکس در حال حاضر خاص است. اما به وسیله ربات Discord قابل دسترسی است. شما باید یک حساب Discord داشته باشید، پس از آن باید به سرور Discord در Midjourney بپیوندید. بر خلاف DALL-E 2 که به نظر می رسد بر اساس ورودی شما بر روی واقعیات نوری تمرکز می نماید، خروجی در اینجا بیشتر از نوع هنری به نظر می رسد. شما می توانید 25 تصویر اول خود را به صورت رایگان ایجاد کنید، اما می توانید با یک اشتراک اولیه عضویت، محدودیت را تا 200 افزایش دهید.

ابزار StarryAI

StarryAI به لطف رابط کاربر پسند خود به عنوان یکی از کاربرپسندترین مدل های تصویر هوش مصنوعی ظاهر شده است. این ابزار یک رویکرد کمی متفاوت دارد، زیرا به شما امکان می دهد نوع خروجی مورد نظر خود را بر اساس تنظیمات از پیش معین شده انتخاب کنید.

StarryAI بعلاوه به شما این امکان را می دهد که اگر چیزی خاص در فکر دارید، یک تصویر سفارشی را برای پایه گذاری هنر خود آپلود کنید. یکی دیگر از ویژگی های منحصربه فرد این مدل هوش مصنوعی این است که دارای برنامه های اختصاصی برای اندروید و iOS است، بنابراین می توانید در حال حرکت، هنر ایجاد نموده و به اشتراک بگذارید. به خاطر داشته باشید که شما فقط دو بار در روز می توانید تصاویر ایجاد کنید و اگر می خواهید بیشتر فراوری کنید، باید اعتبار بیشتری بخرید.

ابزار مداد رنگی

Craiyon که قبلاً DALL-E Mini نامیده می شد، نسخه منبع باز نرم افزار بزرگتر و قدرتمندتر DALL-E است. Craiyon برای اولین بار در آوریل 2022 راه اندازی شد، زاییده فکر بوریس دایما، مهندس یادگیری ماشین مستقر در هیوستون است. این ابزار به علت توانایی در فراوری تصاویر کارتونی قابل دیدن بسیار محبوب شده است.

ابزار انتشار پایدار

Stable Diffusion شکل دیگری از تبدیل متن به تصویر است. این ابزار از EleutherAI و LAION پشتیبانی می نماید. در حالی که متوجه مقداری اعوجاج خواهید شد، مانند هر ژنراتور موجود در این فهرست، خروجی Stable Diffusion واقع بینانه تر از بسیاری از ژنراتور ها است. قسمت جلویی سازنده تصویر DreamStudio است که به راحتی قابل استفاده است.

ابزار Imagen

گوگل در حال کار بر روی مدل خود به نام Imagen است. در حالی که خروجی آن مشابه DALL-E 2 و Stable Diffusion است، هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است. این احتمالاً به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. این شرکت بعلاوه نسخه ویدئویی از مدل هوش مصنوعی را بر اساس نسخه تصویری توسعه داده است که با ارتقاء مقیاس و پیش بینی فریم های اضافی کار می نماید.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1495

به "استفاده از ابزار های هوش مصنوعی برای خلق آثار هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ابزار های هوش مصنوعی برای خلق آثار هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید