اخذ اقامت به وسیله خرید ملک

به گزارش بازی های فکری، رپرتاژ آگهی- این روزها بسیاری از افراد به وسیله خرید ملک به کشورهایی مثل کانادا، انگلیس و ترکیه مهاجرت می نمایند. موسسه مهاجرتی تیدی پارس با داشتن سال ها تجربه در امر مهاجرت، به افرادی که قصد اقامت به وسیله خرید ملک را دارند، یاری می نماید.

اخذ اقامت به وسیله خرید ملک

اقامت انگلیس به وسیله خرید ملک

کشور انگلیس از پیشرفته ترین کشورهای جهان بوده و به همین دلیل در سال های اخیر افراد سرمایه دار به وسیله خرید ملک در این کشور، به این کشور مهاجرت می کنند. کشور انگلیس در سال های اخیر یکی از بهترین کشورها برای جذب سرمایه گذاران خارجی محسوب می گردد. روش های زیادی برای اخذ اقامت این کشور وجود دارد و یکی از متداول ترین این روش ها، اخذ اقامت انگلستان با خرید خانه است. افراد متقاضی نمی توانند با خرید ملک در این کشور، اقامت دائمی این کشور را به دست آورند ولی با این حال بسیاری از افراد سرمایه گذار از این طریق اقدام به اخذ اقامت این کشور می کنند. خرید ملک در انگلیس در بر گیرنده مراحل مختلفی بوده و شامل فرایند های مخصوص به خود می باشد. به طور کلی متقاضیان قبل از خرید ملک در انگلیس، باید در خصوص شرایط بازار ملک اطلاعات کافی و مورد احتیاج را داشته باشند. بهتر است افراد برای خرید ملک در انگلیس وکیلی استخدام کنند تا بتوانند به یاری او ملک مورد نظر را خریداری کنند. وکیل در انجام کارهای واگذاری ملک و تهیه پیشنویس قرار داد به افراد متقاضی یاری بزرگی می نماید.

بعد از گذراندن این مراحل، وکیل فرد متقاضی و وکیل فروشنده با یکدیگر وارد مذاکره شده و تمام تحقیقات لازم در این زمینه را انجام می دهند. در این مرحله تحقیقاتی در خصوص محل ملک مورد نظر و استانداردای محلی انجام می گردد و این فرآیند در حدود دو هفته تا سه ماه طول می کشد. بعد از خاتمه یافتن این مراحل، در صورت رضایت دو طرف، قرارداد نهایی خرید ملک بین آنها امضا می گردد. فرد خریدار موظف است در ابتدا ده درصد از مبلغ ملک را به خریدار بپردازد و اگر قرارداد از جانب او کنسل گردد، این مبلغ به او بازگردانده نمی گردد. بعد از این که خریدار مبلغ ده درصد را به فروشنده پرداخت کرد، قراردادی مبنی بر انتقال ملک بین دو طرف نوشته می گردد و دو طرف قرارداد در خصوص تاریخ نهایی این قرارداد با یکدیگر به تفاهم می رسند. به طور کلی می توان گفت هزینه خرید ملک در شهرهای مختلف انگلیس با یکدیگر متفاوت است. هزینه خرید ملک در شهر لندن در مقایسه با سایر شهرهای انگلیس بیشتر است و در حقیقت هزینه خرید ملک در انگلیس بیشتر از بقیه کشورهای اروپایی است.

هزینه خرید ملک در کشور انگلیس به دو قسمت هزینه های جاری و هزینه های آینده تقسیم می گردد. هزینه های آینده شامل هزینه های مختلفی از جمله هزینه تمبر مالیاتی یا تمبر عوارض بوده که مبلغ آن در حدود 125 هزار پوند است. در صورتی که خانه خریداری شده در رهن باشد، باید مبلغی به عنوان وثیقه در حدود 5 تا 40 درصد از قیمت ملک پرداخت گردد. سایر هزینه های آینده شامل هزینه های وکیل، هزینه انتقال ملک به خریدار جدید، هزینه های ثبت زمین پرداختی به دولت انگلیس می باشند. هزینه های جاری برای خرید ملک در انگلیس شامل هزینه پرداخت رهن، هزینه مربوط به بیمه خانه و لوازم خانه، هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیرات خانه، هزینه مربوط به قبض های شرکت های خدماتی هستند. در صورتی که ملک خریداری شده توسط متقاضی استیجاری باشد، باید سالیانه هزینه ایی بین 50 تا 100 پوند پرداخت گردد.

اقامت ترکیه به وسیله خرید ملک

یکی از بهترین روش ها برای اخذ قامت ترکیه، اقامت ترکیه با خرید خانه است. اگر خرید ملک در این کشور طبق قوانین این کشور پیش برود، در نهایت منجر به اخذ اقامت در این کشور می گردد. یکی از مهمترین نکات در خصوص خرید ملک در ترکیه این است که افراد غیر بومی نمی توانند در مناطق روستایی و دهکده ها خانه ایی بخرند و فقط می توانند در مکان هایی ملک بخرند که دولت ترکیه برای آنها مجوز صادر نموده است. برای اخذ اقامت ترکیه، به صفحه اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه و دریافت پاسپورت سر بزنید.

اتباع خارجی بیشتر اجازه خرید آپارتمان را دارند و نمی توانند در مناطق نظامی ترکیه، ملکی بخرند. به طور کلی با توجه به قوانین کشور ترکیه در خصوص خرید ملک، افراد متقاضی می توانند با خرید ملک، اقامت کشور ترکیه را اخذ کنند. تا زمانی که این ملک به اسم فرد متقاضی باشد، او می تواند اقامت خود را تمدید کند. افراد متقاضی بعد از خرید ملک و بعد از انتقال سند مالکیت به صاحب ملک، می توانند از اداره مهاجرت کشور ترکیه برای دریافت اقامت، وقت ملاقاتی بگیرند. بعد از این مرحله افراد متقاضی می توانند با در دست داشتن مدارک لازم در زمانی سفارت معین نموده، به اداره مهاجرت کشور ترکیه رفته و مجوز اقامت یک ساله بگیرند. یکی از مهمترین شرایط برای خرید ملک در ترکیه این است که افراد متقاضی باید در یکی از بانک های ترکیه حساب داشته باشند و در غیر این صورت نمی توانند ملکی در ترکیه خریداری کنند. به طور کلی می توان گفت مهاجرین می توانند با خرید خانه ایی به قیمت 250 هزار دلار آمریکا، از مزایای شهروندی این کشور استفاده کنند.

افراد متقاضی می توانند با خرید ملک در ترکیه به مبلغ 250 هزار دلار، بین 2 تا 3 ماه پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. افرادی که قادر به خرید خانه به مبلغ 250 هزار دلار نیستند، با خرید ملکی به قیمت 60 هزار دلار نیز می توانند اقامت ترکیه را اخذ کنند. این نوع اقامت، اقامت توریستی 3 ساله بوده ولی تا 10 سال می توان آن را تمدید کرد. افراد متقاضی در این 3 سال اجازه کار در ترکیه را ندارند.

اقامت کانادا به وسیله خرید ملک

یکی از بهترین روش ها برای افراد سرمایه گذار برای اخذ اقامت کانادا، اخذ اقامت به وسیله خرید ملک است. افراد متقاضی این امکان را دارند تا به وسیله خرید ملک در کانادا در این کشور سرمایه گذاری نموده و اقامت این کشور را بگیرند. افراد متقاضی به وسیله خرید ملک در کانادا می توانند قسمتی از دارایی خود را در این کشور سرمایه گذاری کنند. خرید ملک در کشور کانادا، دارای مزیت های زیادی است و افراد از این طریق از تمام حقوق شهروندی کشور کانادا بهره مند می شوند. یکی از نکات مهم و قابل توجه در خصوص خرید ملک در کانادا این است که افراد با خرید ملک نمی توانند اقامت دائم این کشور را بگیرند.

با توجه به این که کشور کانادا شرایط خاصی برای اقامت دائم دارد، افراد نمی توانند فقط به وسیله خرید ملک اقامت این کشور را دریافت کنند. افرادی که قصد خرید ملک در کشور کانادا را دارند، باید مبلغی به عنوان پیش پرداخت برای خرید خانه بپردازند و این مبلغ در حدود 35 درصد از کل هزینه ملک است. افراد متقاضی به غیر از هزینه خانه باید هزینه های دیگری نیز برای بیمه خانه، هزینه های حقوقی برای عقد قرارداد، هزینه مالیات و هزینه هایی برای ارزیابی بانک بپردازند. فرآیند خرید ملک در کانادا در حدود 2 تا 3 ماه طول می کشد و اگر خانه خریداری شده بدون سکنه باشد، فرد متقاضی می تواند در مدت 1 ماه مراحل خرید خانه را انجام دهد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 910

به "اخذ اقامت به وسیله خرید ملک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ اقامت به وسیله خرید ملک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید