آیا عرق نعنا از نفخ معده جلوگیری می نماید؟

به گزارش بازی های فکری، یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه گیاه نعنا و عرق نعنا از نفخ معده جلوگیری می نماید یا خیر، توضیحاتی را ارائه کرد.

آیا عرق نعنا از نفخ معده جلوگیری می نماید؟

نرگس جوزانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، با اشاره به عرق نعنا و نعنا اظهار کرد: نعنا و عرق نعنا برای مادران باردار و بچه ها شیرخوار و کوچک باعث بروز رفلاکس و تشدید آن می گردد.

او اعلام کرد: افرادی که در سن بزرگسالی هستندو علاوه بر اینکه مشکل مری و معده دارند، با خوردن عرق نعنا و خود گیاه نعنا در هضم و جذب غذا هم دچار مشکل می شوند و نباید استفاده نمایند، زیرا این گیاه اسفنگتر بالای معده را شل نموده و هضمی که گوارش باید برای غذا داشته باشد، به راحتی صورت نمی گیرد. عرق نعنا می تواند علائم آلزایمر را کاهش دهد و در افزایش حافظه و تمرکز افراد بسیار تاثیر گذار است.

مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: نعناع در هضم غذا بسیار یاری نماینده است و به خصوص افرادی که دچار سندروم روده تحریک پذیر هستند می توانند از نعنا به اسم درمان این بیماری استفاده نمایند. در رابطه با برگ نعنا هیچ مسئله ای دیده نشده اما بعضی افراد هستند که نسبت به آن حساسیت و آلرژی دارند. کسانی که دچار بیماری آسم هستند اثرات و حساسیت آن را بیشتر حس می نمایند.

او ادامه داد: عرق نعنا به علت اینکه عصاره است در آن آنتی اکسیدان های زیادی وجود دارد و علاوه بر آن اندازه کمی هم آهن گیاهی، فولات، منگنز و ویتامین A در این گیاه وجود دارد. ویتامین A در کاهش بیماری آب مروارید، اسهال و سرطان سینه بسیار یاری نماینده است. پیشگری از خستگی و ناتوانی از دیگر اثرات نعنا است و می تواند علائم سرماخوردگی را کاهش دهد.

جوزانی اضافه نمود: عرق نعنا در کاهش باکتری های داخل بدن هم تاثیر دارد و بنابر این می تواند در سلامت دهان و دندان ها نقش داشته باشد. توصیه می گردد عرق نعنا همراه با دارو ها استفاده نگردد، زیرا باعث ایجاد تداخل بین آنها می گردد. توصیه می گردد مصرف عرق نعنا و خود گیاه نعنا به صورت متعادل باشد و اندازه زیاد در حجم بالا از این گیاه استفاده نگردد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1156

به "آیا عرق نعنا از نفخ معده جلوگیری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا عرق نعنا از نفخ معده جلوگیری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید