آفت گلوگیر به جان انارستان های شهرضا

به گزارش بازی های فکری، نفس انارستان های شهرضا با همه گیر شدن کرم گلوگاه در کشور به شماره افتاده است.

آفت گلوگیر به جان انارستان های شهرضا

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، امیر صفرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا با اشاره به ناکارآمدی سموم و لزوم مبارزه تلفیقی گفت: مبارزه تلفیقی، شامل مبارزه زراعی همراه با آبیاری، تغذیه منظم و جمع آوری میوه های آلوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز گفت: مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار باید از فصل زمستان و با جمع کردن و از بین بردن انار های آلوده شروع گردد و با تغذیه، آبیاری و کوددهی مناسب در فصل بهار ادامه یابد.

احمدرضا رییس زاده اضافه کرد: کرم گلوگاه انار از آفت های ماندگاری است که بیش از پنج نسل در سال ادامه دارد و این موضوع مدیریت و کنترل جمعیت آفت را سخت می نماید.

مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: پرچم زدایی، پاک کردن محل پرچم ها، پوشاندن تاج میوه و استفاده از دور نماینده ها روش هایی است که به صورت ترکیبی در بعضی باغ ها اجرا شده و مقدار خسارت را تا حد زیادی کاهش داده است.

زهرا جلیلی مقدم اضافه کرد: مبارزه لکه ای با آفت فایده ای ندارد و همه باغداران باید در کنار هم به از بین بردن این آفت یاری نمایند.

کرم گلوگاه انار باعث کاهش کمّی و کیفی محصول می گردد و احتمال انتقال میکرو ارگانیسم های بیماری زا به بدن انسان را افزایش می دهد.

پیش بینی می گردد که از هفت هزار و 800 هکتار از باغ های انار استان اصفهان بیش از 90 هزار تن انار برداشت گردد.

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1233

به "آفت گلوگیر به جان انارستان های شهرضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفت گلوگیر به جان انارستان های شهرضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید