آخرین ایالت آمریکا نماد برده داری را از پرچم خود حذف کرد

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، مقامات ایالت می سی سی پی حذف نماد برده داری از پرچم این ایالت را تصویب کردند و بدین ترتیب دبروز دوشنبه این نماد از تمامی پرچم های ساختمان های دولتی در این ایالت پایین کشیده شد.

آخرین ایالت آمریکا نماد برده داری را از پرچم خود حذف کرد

نمایندگان کنگره این ایالت تصویب کردند تا نماد ایالات کنفدراسیون و یا همان ایالات مؤتلفه آمریکا برای همواره برچیده گردد. پرچم می سی سی پی سومین و آخرین پرچم ملی و رسمی کنفدراسیون، معروف به درفش آغشته به خون بود.

ایالت می سی سی پی آخرین منطقه آمریکا است که تا سال 2020 پرچم کنفدراسیون را به عنوان نشان ایالتی حفظ نموده بود. پیش تر اغلب ایالت های جنوبی آمریکا که گذشته تاریکی دربرده داری دارند این پرچم را از نمادهای رسمی و دولتی حذف نموده بودند.

بحث بر سر حذف این نماد، که امروز راست گرایان نژادپرست آمریکایی آن را تبدیل به پرچم خود نموده اند، در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا شروع شد.

آخرین بار در سال 2001 مقامات منتخب ایالت می سی سی پی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا خواهان حفظ این نماد شده بودند اما در آن موقع نمایندگان محلی، پرچم کنفدراسیون ها را به عنوان نماد پرافتخار ایالات جنوبی آمریکا حفظ کردند.

باقی ماندن این پرچم به عنوان نماد در ایالت می سی سی پی در حالی بود که بیش از 38 درصد ساکنان این ایالت را سیاه پوستان تشکیل می دهند. طبق تصمیم نمایندگان ایالتی، در ماه نوامبر آینده شهروندان می سی سی پی به نماد پرچم جدید این ایالت رأی خواهند داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 446

به "آخرین ایالت آمریکا نماد برده داری را از پرچم خود حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین ایالت آمریکا نماد برده داری را از پرچم خود حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید