7 نکته مهم در نگهداری از گربه ها

به گزارش بازی های فکری، نگهداری درست از گربه ها شامل چک لیستی از نکات مهم در نحوه غذا خوردن، بهداشت، آموزش، عقیم سازی و غیره است. شما با درک این نکات می توانید از گربه خود به خوبی مراقبت کنید و حیوان را همیشه سالم و شاد نگه دارید. ممکن است برخی از روش های نگهداری از گربه ها را بلد باشید اما اطلاعات در حوزه حیوانات خانگی کدام به روز می شوند. برای مثال، تنظیم برنامه غذایی برای حفظ وزن گربه نیاز به دانش بالا دارد که تنها با مراجعه به دامپزشک انجام شدنی است. در هر صورت شما با رعایت 10 نکته در نگهداری از گربه ها می توانید سلامت و شادی حیوان خانگی خود را تضمین کنید.

7 نکته مهم در نگهداری از گربه ها

1- خز گربه خود را هر روز شانه بزنید

شانه کردن روزانه خز گربه باعث کاهش گلوله مویی می شود. گلوله مویی زمانی است گربه موهای شل روی پوست خود را با زبانش جمع می کند و آن را می خورد. این مشکل می تواند به دستگاه گوارش حیوان آسیب بزند.

از آنجایی که گربه ها زمان زیادی را صرف نظافت خود می کنند، برخی از افراد ممکن است متوجه نباشند که برس کشیدن چیزی است که می تواند با از بین بردن موهای شل به حیوان خانگی کمک بیشتری کند. برای راحتی در برس کردن موهای گربه خود به او غذای تشویقی بدهید.

2- به گربه خود خیلی غذای مناسب دهید

برخلاف سگ ها، گربه ها حتی برای مدت کوتاهی هم نمی توانند گیاه خوار باشند. سیستم گربه ها نمی تواند کربوهیدرات ها را آنطور که سیستم گوارش سگ تحمل می کند، هضم نماید. گربه ها به گوشت به عنوان پایه رژیم غذایی خود متکی هستند که این پایه غذایی همان گوشت است.

تغذیه گربه ها تنها با رژیم غذایی خشک که پروتئین کمی دارد، ممکن است به معنای مصرف بیش از حد کربوهیدرات باشد. کربوهیدرات بیشتر باعث چاقی و مشکلاتی مانند به دیابت نوع 2 می شود. پس مهم است به درصد مواد مغذی روی بسته بندی غذای خشک دقت کنید. اگر می خواهید بهترین غذا را پیدا کنید، غذای خشک گربه خود را از اینجا بخرید.

3- به تشنگی حیوان خانگی خود توجه کنید

گربه های خانگی از اجداد ساکن صحرا تکامل یافته اند، به این معنی که گربه سانان مانند سگ ها تشنگی ندارند. گربه ها باید بیشتر آب مورد نیاز خود را از غذا تامین کنند. چیزی که یک گربه معمولاً در طبیعت می خورد مانند موش، حدود 70 درصد آب بدنش را تامین می کند. در حالی که غذاهای کنسرو شده 78 درصد آب دارند. غذای خشک نیز به طور میانه تنها 5 تا 10 درصد آب دارد.

به گربه خود همیشه اجازه داده تا به آب شیرین دسترسی داشته باشد. در قسمت های مختلف خانه چندین کاسه آب قرار دهید. گربه های سالخورده و شیرده بیشتر از سایرین مستعد کم آبی هستند، بنابراین علائمی مانند فرورفتگی چشم، بی حالی و نفس نفس زدن در این حیوانات را بررسی کنید. ناگفته نماند، آب کافی در سلامت و شادابی حیوان تاثیر بسزایی دارد.

4- تعداد کافی بستر گربه تهیه کنید

یک قانون مهم وجود دارد که می گوید: برای هر بچه گربه یک بستر اضافه نیاز است. همچنین برای سه گربه باید چهار بستر درست کنید. شما باید فکر کنید که بسترها را باید کجا قرار دهید. در حالی که شما دوست دارید بسترها را در مکان های دور از دسترس قرار دهید، مانند یک زیرزمین یا یک گوشه تاریک، گربه ها ممکن است تمایلی به استفاده از آنها در آن مکان ها نداشته باشند.

به این فکر کنید که در طبیعت یک گربه چگونه رفتار می کند. گربه ها می خواهند اطراف خود را به خوبی ببینند. به همین دلیل، باید بسترها در جایی با فضای باز و روشن قرار دهید تا حیوان بتواند بیشتر منطقه ها خانه را ببیند. انواع مختلفی از بسترهای گربه را آزمایش کنید تا متوجه شوید که حیوان به کدام بستر علاقه دارد.

5- به ادرار کردن گربه در بیرون از بستر توجه کنید

هیچ چیز بیشتر از زمانی که گربه از بستر دوری کرده و در جای دیگری از خانه ادرار می کند، شما را ناامید نمی کند. گربه ممکن است روی فرش یا مبلمان تازه شما ادرار کند. پس چه چیزی گربه را وادار به انجام این کار می کند؟ دلایل زیادی می توانند وجود داشته باشند اما شما ابتدا می بایست این موضوع را بررسی کنید که آیا گربه مریض شده است یا خیر!

بعد از ینکه مشخص شد گربه هیچ بیماری ندارد، مطمئن شوید که بستر گربه مطابق با میل حیوان خانگی شماست. یک بستر خوب باید خاک خوبی نیز داشته باشد. برای مثال، یک خاک ضد حساسیت می تواند انتخابی عالی باشد زیرا گربه در آن احساس راحتی خواهد کرد. انواع مختلفی از خاک های ضد آلرژی وجود دارند اما بهتر است از قیمت خاک ضد حساسیت برای گربه مطلع شوید تا محصول مناسب را مطابق با بودجه خود تهیه کنید.

6- گربه خود را برای استفاده از اسکرچر آموزش دهید

به گربه خود بیاموزید که از یک اسکرچر استفاده کند تا در نهایت اثاثیه با ارزش شما مانند مبلمان را چنگ نزند. اشتباهی که بسکمک از مالکان مرتکب می شوند، این است که نمی دانند باید چگونه گربه خود را جهت استفاده از اسکرچر آموزش دهند. برای شروع سعی کنید اسکرچر را در مرکز اتاق قرار دهید.

بسکمک از افراد اسکرچر را در گوشه ای دور از فعالیت های اجتماعی قرار می دهند و این باعث می شود گربه به راحتی آن را نادیده بگیرد. دامپزشک توصیه می کند که ابتدا اسکرچر را به وسط خانه بیاورید، سپس وقتی حیوان به پست عادت کرد، آن را به منطقه ها دیگر منتقل کنید.

7- گربه خود را عقیم یا اخته کنید

هیچ چیز برای گربه شما در درازمدت سودمندتر از عقیم کردن آنها نیست. گربه های ماده وقتی در دوره باروری قرار می گیرند احساس ناراحت می کنند. عقیم سازی می تواند به حفظ امنیت گربه شما کمک کند. از آنجا که گربه های نر عقیم نشده غیر قابل کنترل هستند، در معرض خطر انتقال بیماری از طریق گاز گرفتن و خراش قرار دارند.

گربه های ماده می توانند از چهار ماهگی باردار شوند. جفت گیری و تولد چندین بچه گربه می تواند برای آنها بسیار استرس زا باشد. همچنین بیشتر این بچه گربه های ناخواسته در پناهگاه ها محافظت می شوند. پس بهتر است با عقیم سازی به افزایش جمعیت گربه ها اضافه نکنید.

بهترین لوازم و مواد غذایی را برای گربه خود تهیه کنید!

وقتی پدر و مادر گربه هستید، سلامتی و شادی حیوان خانگی اولویت شماره یک شماست. شما بدون شک به گربه خود عشق می ورزید و در نقطه مقابل، این حیوانات بامزه شادی و آرامش زیادی را برای شما به ارمغان می آورند. بهترین راه برای حفظ سلامتی و شادی حیوان، اقدامات مراقبتی پیشگیرانه است. بدین معنا که باید سعی کنید به گربه خود مواد غذایی باکیفیت بدهید و برای او لوازم بهداشتی، سرگرمی، خواب و غیره تهیه کنید. یک گربه خانگی به مانند فرزند شما مستحق یک زندگی ایده آل است.

منبع: فوت و فن
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1446

به "7 نکته مهم در نگهداری از گربه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته مهم در نگهداری از گربه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید