کلنگ زنی 3 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی

به گزارش بازی های فکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر کلنگ زنی ساخت حدود سه هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی اجرا شده و در مرحله اجراست.

کلنگ زنی 3 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی

جهت دریافت خدمات آلاچیق پیش ساخته چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از مهر، مهرداد سالاری آدینه 7 شهریور در جلسه شورای مسکن استان که در سالن شهدای دولت برگزار گردید، اظهار کرد: استان کرمانشاه یکی از استان های پیشرو در طرح اقدام ملی مسکن است. در این طرح 10 هزار واحد مسکونی در استان ساخته می گردد که زمین ساخت این واحدها توسط راه و شهرسازی تأمین می گردد و بخش خصوصی و تعاونی ها نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت. همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری لازم برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن هستند، تسهیلات خوبی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و دولت موظف شده که زیرساخت های این پروژه های مسکونی را آماده کند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه اعلام کرد: طرح اقدام ملی اشتغال بالایی برای استان به وجود می آورد و همچنین نیازهای مسکن استان را تأمین می نماید. در طرح اقدام ملی یک میلیون مترمربع زمین در بخش دولتی و حدود 250 هزار مترمربع زمین در بخش خصوصی ساخته می گردد، با همکاری بخش خصوصی می توان واحدهای بیشتر از چشم انداز تعریف شده، ساخت. اقدامات اولیه این طرح با آورده های متقاضیان انجام می گردد، در ابتدای کار باید تمام مراحل و فرایند اداری طرح اقدام ملی انجام گردد تا در مرحله استفاده از تسهیلات بانکی، مسئله ای برای تزریق منابع اقتصادی وجود نداشته باشد.

سالاری موانع اصلی اجرایی نشدن تعدادی از پروژه های مسکونی را قوانین و بروکراسی های اداری بعضی از ادارات بیان کرد و اضافه نمود: به صورت مستمر در جلسات هفتگی شورای مسکن به آنالیز و برطرف مسائل مطرح شده پرداخته می گردد. متأسفانه شهرداری کرمانشاه علیرغم مصوبات و صورت جلسه ها، همکاری های لازم را برای اجرای این پروژه های مسکونی ندارد. اگر این فرایند شهرداری ادامه پیدا کند ناچار به برخورد قانونی و مکاتبه با وزیر کشور می شویم.

سالاری با تأکید بر اینکه همه دستگاه های ذی ربط برای ساخت و تحویل به موقع واحدهای مسکونی اقدام ملی به متقاضیان کوشش نمایند، توضیح داد: اگر این واحدها در موعد مقرر آماده و تحویل متقاضی نگردد باید شاهد ساخت وسازهای غیرمجاز و حاشیه نشینی باشیم که این امر تبعاتی مانند ماجرای آسیه پناهی را در پی خواهد داشت. موقعیت این زمین برای ایجاد طرح مسکن ملی بسیار مناسب است و ارزش اضافه نموده بالایی دارد. این پروژه 2 هزار و 300 نفر متقاضی دارد و عملیات ساخت واحدهای مسکونی آن در مرحله آماده سازی است.

در این جلسه دستورات و مصوبات لازم برای حل مسائل عملیات اجرایی مسکن ملی شهرستان های گیلانغرب، سنقر، صحنه، اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، قصرشیرین و جوانرود صادر شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 423

به "کلنگ زنی 3 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ زنی 3 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید