چگونه از GIF متحرک به عنوان والپیپر ویندوز 10 استفاده کنیم؟

به گزارش بازی های فکری، آیا در پی یک راه سرگرم کننده و آسان برای زیبا کردن دسکتاپ ویندوز خود هستید و دوست دارید که نحوه استفاده از GIF به عنوان والپیپر در ویندوز 10 را بدانید؟

چگونه از GIF متحرک به عنوان والپیپر ویندوز 10 استفاده کنیم؟

بسیاری از ما، از تصاویر پس زمینه ثابت روی دسکتاپ رایانه خود، خسته شده ایم. احتمالا کمتر کسی این موضوع را بداند که می توان به جای تصاویر ثابت و خسته نماینده، از تصاویر متحرک (Gif) و مجذوب نماینده به عنوان والپیپر در ویندوز 10 استفاده کرد. در حالی که ممکن است تنظیم یک تصویر پس زمینه GIF در تلفن های هوشمند آسان باشد، انجام این کار در ویندوز اصلا کار آسانی نیست. به همین علت، شما برای انجام این کار باید از نرم افزارهای مختلفی بهره ببرید. از این رو ما تصمیم گرفتیم که این مقاله را در خبرنگاران مگ قرار دهیم تا در کنار هم، نحوه استفاده از GIF به عنوان والپیپر در ویندوز 10 را یاد بگیریم.

برای اینکه بتوانید تصاویر متحرک را در ویندوز 10 به عنوان تصویر پس زمینه قرار دهید، می توانید از 3 اپلیکیشن مختلف زیر بهره ببرید.

1) Plastuer

اپلیکیشن Plastuer می تواند به شما یاری کند تا GIF و ویدیوها و صفحات وب HTML5 را به عنوان تصویر پس زمینه خود قرار دهید. این برنامه از WebGL و مرورگر Chromium برای ارائه انیمیشن در دسکتاپ استفاده می نماید. متأسفانه این برنامه رایگان نیست و قیمت آن 5 دلار است. اگر می خواهید آن را بخرید، وارد لینک زیر شوید. ایمیل خود را ثبت کنید. سپس لینک پرداخت برای شما ارسال می شود. پس از پرداخت، شما می توانید این اپلیکیشن را دانلود کنید. به این نکته حتما دقت کنید که پس از ارسال ایمیل، تنها یک ساعت برای پرداخت و دانلود فرصت دارید.

با این حال، هنگامی که فایل ZIP را دانلود کردید، می توانید Plastuer را به طور نامحدود اجرا و بهره ببرید. از مزایای این برنامه این است که از چندین نمایشگر هم پشتیبانی می نماید. در هنگام راه اندازی، مانیتورهای شما را شناسایی می نماید و شما می توانید انتخاب کنید که تصویر متحرک دلخواه را در کدام یک از مانیتورها و نمایشگرهای خود احتیاج دارید.

برای انتخاب مانیتور، راه های زیادی دارید که به صورت زیر هستند؛

  • از فیلد URL بهره ببرید و لینک گیفدلخواه را در این بخش قرار دهید.
  • بعلاوه اگر چندین لینک از گیف های مختلف دارید، می توانید چندین URL را در قسمت Create Playlist اضافه کنید.
  • اگر می خواهید که از یک گیف خاص در رایانه خود بهره ببرید، بر روی گزینه Select File کلیک کنید.
  • برای انتخاب یک گیف از Plastuer gallery، شما باید گزینه Browse Gallery را انتخاب نمایید.
  • با کلیک بر روی دکمه Disable Wallpaper، در هر زمانی که بخواهید، می توانید تصویر پس زمینه فعال را غیرفعال کنید.
  • بعلاوه شما می توانید به بخش تنظیمات بروید و روی گیف ها تنظیمات مختلفی را انجام دهید. برای ورود به بخش تنظیمات، روی دکمه سمت راست در بالای صفحه کلیک کنید. (در عکس بعدی، این دکمه کاملا واضح است)
  • به صورت پیش فرض، Plastuer (به طور اتوماتیک) تمامی برنامه هایی که وقتی باز می کنید، تمام صفحه نمایش شما را درگیر می نمایند، شناسایی می نماید . هدف از این کار، متوقف کردن گیف ها، در حین استفاده از این برنامه هاست. با انجام این کار، RAM رایانه شما در برترین شرایط ممکن قرار می گیرد.

2) BioniX Wallpaper Changer

در واقع BioniX Wallpaper Changer، نرم افزاری است که انواع گزینه های سفارشی سازی تصاویر را به کاربران ارائه می دهد. در این اپلیکیشن، شما می توانید تصاویر پس زمینه را به صورت انبوه دانلود کنید. بعلاوه امکان ارسال تصاویر مختلف به دوستانتان را هم دارید. به یاری این برنامه، شما امکان استفاده از GIF به عنوان والپیپر در ویندوز 10 را هم خواهید داشت.

شما می توانید با استفاده لینک زیر، برنامه را دانلود کنید. سپس این برنامه به صورت اتوماتیک راه اندازی می شود. برای یافتن گیف های روی رایانه خود، باید وارد اپلیکیشن شوید و Ctrl + F را فشار دهید. بعلاوه شما می توانید برای استفاده از گیف های یک سایت، Insert را فشار دهید و URL دلخواه را paste کنید. هنگامی که تصویر دلخواه شما بارگذاری شد، روی آن دوبار کلیک کنید تا آن را به عنوان تصویر پس زمینه دسکتاپ ویندوز 10 خود تنظیم کنید. این تغییر بلافاصله انجام می شود.

در ضمن شما مجبور نیستید که فقط از یک گیف بهره ببرید. اگر دوست دارید که از چندین گیف با هم برای تصویر پس زمینه دسکتاپ خود بهره ببرید، باید وارد بخش Countdown شوید و انتخاب کنید که کدام تصاویر باید با هم برای والپیپر شما قرار بگیرند. شما بعلاوه می توانید از گزینه Shuffle برای تغییر رندوم گیف ها بهره ببرید.

3) Rainmeter

اپلیکیشن Rainmeter، یکی دیگر از محبوب ترین نرم افزارهای شخصی سازی تصاویر روی دسکتاپ است. استفاده از این برنامه، برای کاربران نو کمی سخت است. با این حال، مطمئن باشید که اگر وقت زیادی را صرف این برنامه کنید، به آن تسلط کامل پیدا می کنید. اگر در پی یک چالش نو هستید، آغاز به کار با این برنامه کنید. بعلاوه اگر وقت زیادی ندارید و یا حوصله چالش های نو را ندارید، پیشنهاد می کنم که از روش های بالا بهره ببرید و به سراغ این روش نروید.

GIF دلخواه خود را بسازید

یکی از ساده ترین راه ها برای ساختن والپیپر متحرک (GIF)، استفاده از یک ویدیو است. ابزارهای ساخت یک GIF مانند Giphy می توانند ویدیوهای شما را به گیف هایی بی نظیر و جالب تبدیل نمایند. بعلاوه شما می توانید از سایت های زیر هم برای ساخت و یا ویرایش گیف ها، یاری بگیرید.

برای قرار دادن گیف ها به عنوان والپیپر در ویندوز 10، اطمینان حاصل کنید که سیستم شما به مقدار کافی برای ارائه یک تصویر پس زمینه GIF قدرتمند است.

مراقب باشید که والپیپرهای متحرک به طور شگفت انگیزی، می توانند بسیاری از منابع رایانه شما را درگیر نمایند. اگر متوجه کاهش سرعت سیستم خود شدید، تصویر پس زمینه متحرک، ممکن است مقصر این موضوع باشد. اگر چنین است، آن را حذف کنید و ببینید که آیا سیستم شما به حالت عادی باز می شود یا خیر. با این حال، اگر یک کارت گرافیک قدرتمند و حافظه کافی (حداقل 4 گیگابایت) دارید، تصاویر پس زمینه GIF را می توانید به راحتی روی سیستم خود بهره ببرید.

جمع بندی

بیشتر افراد ساعات زیادی را در طی شبانه روز، از رایانه خود استفاده می نمایند. از زمانی که کرونا آغاز شد، رایانه محل کار بسیاری از مردم شد. به همین علت، باید در پی راه هایی برای مجذوب نماینده تر کردن رایانه ها برای خودمان باشیم. در مقاله بالا نحوه استفاده از GIF به عنوان والپیپر در ویندوز 10 را با یاری سه اپلیکیشن مختلف شرح دادیم. بعلاوه سایت هایی را به شما معرفی کردیم تا به یاری آن ها، گیف های دلخواه خود را بسازید و یا آن ها را ویرایش کنید. حتما آن ها را حتی برای سرگرمی، تست کنید و از آن ها لذت ببرید.

شما از تصاویر ثابت برای پس زمینه دسکتاپ خود استفاده می کنید یا تصاویر متحرک؟ علت انتخاب خود را برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1241

به "چگونه از GIF متحرک به عنوان والپیپر ویندوز 10 استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از GIF متحرک به عنوان والپیپر ویندوز 10 استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید