در سفر برای حفاظت از اطلاعاتتان، گوش خطر را بپیچید!

به گزارش بازی های فکری، سفر و نکات امنیتی که تا به حال به آنها فکر نکردید

بیشتر ما وقتی قصد سفر داریم، خیال مان را از خانه و زندگی مان راحت می کنیم. اما در سفر با اطلاعات، جهانی مجازی و وسایلی که ما را در این جهان می چرخانند چه می کنیم؟ ابزراهایی مانند گوشی ، تبلت ، لپ تاپ، اینترنت، ایمیل، شبکه های اجتماعی و…

در سفر برای حفاظت از اطلاعاتتان، گوش خطر را بپیچید!

چقدر به مراقبت های اینترنتی در سفر اهمیت می دهید؟

با خواندن این مطلب همراه خبرنگاران شوید تا با خیال آسوده تری سفر کنید.

به وای فای مطمئنی متصل شوید

تصور کنید چند روزی راهی شهری مثل پاریس هستید. جایی که با ایفل و شانزلیزه و موزه های دیدنی اش حیف است عکسی نگیرید و با دوستانتان در شبکه های مجازی به اشتراک نگذارید. در چنین شهری دسترسی به اینترنت کار سختی نیست. بیشتر هتل ها، کافه ها و رستوران ها به راحتی رمز وای فای را در اختیارتان قرار می دهند؛ با این حال بهتر است از جایی که این رمز را به شما می دهند مطمئن شوید تا حساب های کاربریتان هک نشوند.

اپلیکیشن های ردیابی را به روی گوشی نصب کنید

خودتان را تصور کنید که در خیابان استقلال استانبول قدم می زنید و تراموای دیدنی این خیابان از کنارتان می گذرد. شما، یک تراموا و خیابانی شلوغ! دستتان را در جیبتان کنید و عکسی از این لحظه بگیرید. اما… گوشیتان نیست؟!

نگران نباشید شما قبلا با خواندن این مقاله به خوبی می دانستید بهتر است اپلیکیشن ردیابی گوشی تان را نصب کنید. حالا می توانید به وسیله جی پی اس محلی متوجه شوید گوشی شما در کجاست.

برنامه های کاربردی زیادی وجود دارند که با نصب آنها به روی موبایل و لپتاپ تان می توانید بفهمید آنها را کجا جا گذاشته و یا گم نموده اید.

جزئیات سفر خود را به اشتراک نگذارید

بیشتر ما در سفر دوست داریم از لحظه های دلچسب مان عکس و فیلم بگیریم و با دوستانمان به اشتراک بگذاریم. این کار خوب است، اما زیاده روی در آن ممکن است باعث دردسرتان می گردد. با به اشتراک گذاری مداوم دنیای شخصی تان به سارقان یاری می کنید تا بفهمند شما چه زمانی منزل نیستید.

با احتیاط به سراغ کامپیوترهای عمومی بروید

شاید در جایی آنورتر روی نقشه کره زمین در سفر هستید. مثلا تایلند و حین تماشای یکی از آن معابد دیدنی اش ناگهان یادتان می افتد باید میلی بزنید و به سراغ یک کافی نت می روید.

در روبرو با کامپیوترهای عمومی، بعد از اتمام کارتان از حساب کاربری تان خارج شوید، حواستان باشد گزینه ذخیره پسورد فعال نباشد. برای اطمینان بیشتر قسمت history و cooki مرورگر را پاک کنید.

موجودی حساب بانکی خود را روزانه کنترل کنید

اگر در سفرتان خریدی را با کارت اعتباری انجام می دهید با استعلام مانده حساب مراقب سو استفاده بعضی فروشنده ها باشید. در ضمن هنگام چک کردن حساب های بانکیتان از آدرس اینترنتی و درگاه امن Https مطمئن شوید، اگر در ابتدای آدرس اینترنتی Https ظاهر شد، آن وقت اطلاعات را وارد کنید.

روی فایل ها پسورد بگذارید

برای همه ما حداقل یک بار پیش آمده وسیله ای را گم کنیم. اگر آن وسیله حاوی اطلاعات شخصی ما باشد حس بد از دست رفتن اطلاعات مان در کنار گوشی و موبایل دو چندان می گردد. برای جلوگیری از این کار در سفر به روی فایل های مهم تان پسورد بگذارید. حتی ما پیشنهاد می کنیم از اطلاعاتتان بک آپ و پشتیبان داشته باشید و آن را در خانه نگهداری کنید.

اطلاعات مخصوص لپ تاپ و گوشی را همراه داشته باشید

با همراه داشتن اطلاعات لپ تاپ و گوشی تان مانند مدل، شماره سریال بدنه و … می توانید در صورت مفقودی و یا سرقت به پلیس شکایت تان را گزارش کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1358

به "در سفر برای حفاظت از اطلاعاتتان، گوش خطر را بپیچید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر برای حفاظت از اطلاعاتتان، گوش خطر را بپیچید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید