چطور در هزینه های یلدا صرفه جویی کنیم؟

به گزارش بازی های فکری، بسیاری از سنت های ما ایرانیان با ساده زیستی همراه بوده است اما این روزها ایده های کاسب کارانه، این سنت ها را به تجملات تبدیل کرده است

چطور در هزینه های یلدا صرفه جویی کنیم؟

به گزارش خبرنگار از ،این روز ها وقتی صحبت از یلدا پیش می آید، خانواده ها در عین حال که دوست دارند دورهم باشند نگران هزینه های این شب نیز هستند. این روز ها که به بازار سر می زنید می بینید که بازار لاکچری بازی برای شب یلدا پررونق است در حالیکه قدیم مردم بسیار ساده این شب را برگزار می کردند و از دورهم بودن لذت می بردند مسلما ما هم اگر هزینه های اضافه را کنار بذاریم و با کمی ابتکار عمل می توان در هزینه های شب یلدا صرفه جویی کرد.

هزینه های مربوط به میوه: برای میوه دو کار می توانید انجام دهید برای کاهش هزینه های خود، می توانید میوه درجه 2 بخرید و سالاد میوه درست کنید با این کار علاوه بر کاهش هزینه، به پذیرایی شب یلدای خود نیز جلوه خاصی دادید. کار دوم این است که با تهیه سیخ های چوبی، میوه های خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به سیخ بکشید.

آجیل: اگر از تابستان تخمه خربزه و هندوانه جمع کردید می توانید تف دهید و خرید تخمه را حذف کنید و یا اگر در طول تابستان با خشک کردن توت و آلو برگه خانگی تهیه کردید می توانید از همان برای آجیل مخلوط خود استفاده کنید و اگر این محصولات خانگی را ندارید می توانید 100 گرم از هریک از آجیل ارزان مانند نخود، کشمش، بادام زمینی، سویا، عناب و توت خشک بخرید و مخلوط کردن آن برای پذیرایی از مهمان استفاده کنید و از خرید آجیل های گران تر صرف نظر کنید.

همچنین می توانید پف فیل را نیز به سفره شب یلدای خود اضافه کنید و خودتان پف فیل را در خانه درست کنید که علاوه بر تضمین سلامتی آن، هزینه های خود را نیز کاهش دهید.

دسر: به جای اینکه هزینه و زحمت خود را صرف تهیه ژله ها و دسر های با شیرینی مصنوعی کنید می توانید لبو برای این شب بپزید ضمن اینکه دسر های خوب و سالمی را می توانید با لبو درست کنید که دستور آن ها را می توانید در اینترنت هم پیدا کنید. همچنین کدو تنبل نیز گزینه دیگری است که با آن دسر های خوشمزه ای می توانید تهیه کنید.

در آخر اینکه به یاد داشته باشید که لطف و زیبایی شب یلدا بیشتر از اینکه به سفره رنگین باشد به جمع صمیمانه این شب است پس با کاهش هزینه های شب یلدا فرهنگ ساده زیستی را ترویج کنید.

/م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 3

به "چطور در هزینه های یلدا صرفه جویی کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور در هزینه های یلدا صرفه جویی کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در هزینه های یلدا صرفه جویی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید