چطور با مدیریت انرژی، موثر واقع شویم؟

به گزارش بازی های فکری، کارکردن بیشتر، کارآیی شما را افزایش می دهد؟

اگر بطور کلی نگاه کنیم، ممکن است ارتباط معناداری میان افزایش ساعات کاری و کارآیی وجود داشته باشد، البته این قضیه زمانی صدق می نماید، که ما ماشین باشیم. معمولا بعد از 8 ساعت کار حواس پرت و خسته می شویم و به مرور از سرعت کارمان کاسته و کار به جایی می رسد که عملا هیچ بازدهی ای نخواهیم داشت. در ادامه خواهید دید که چطور، ساعت کار زیاد، بطور محسوسی از کارآیی ما می کاهد، پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور با مدیریت انرژی، موثر واقع شویم؟

در اولین تعریف روز کاری گفته می شد: روز کاری از طلوع آغاز شده و تا غروب خورشید ادامه خواهد یافت. اما در طول تاریح شاهد این بوده و هستیم که مدیران کارخانه ها، با افزودن شیفت های طولانی در پی افزایش بازدهی خود بوده اند. شخصی به نام هنری فورد متوجه شد که ارتباط غلطی میان ساعت کاری بیشتر و بازده بالاتر وجود دارد. در نهایت او با پیاده سازی زمان بندی 8 ساعت کار روزانه و 40 ساعت در هفته برای کارخانه اش، اولین قدم را بدرستی برداشت. ما همچنان از این الگوی ذهنی در مشاغل امروزی استفاده می کنیم در صورتی که کاملا اشتباه است. 8 ساعت کار مداوم تاثیر مطلوبی بر کسب و کار شما ندارد بلکه محققان به این نتیجه رسیده اند که استراحت های مداوم در طول روز، یاری زیادی به این فرآیند خواهد نمود.

این موضوع برای افرادی که بصورت مستقل و در منزل مشغول به کار هستند، ملموس تر است. شما زمانیکه با سطح انرژی خود، کارتان را پیش می برید، نتیجه بسیار بهتری از زمانی خواهید دید که باید با یک برنامه روتین و اجباری وظایفتان را انجام دهید.

از زبان یک نویسنده، این موضوع، اینگونه بازگو می گردد: من با 10 ساعت کار روزانه، ساعات کمی را صبح مشغول کار می شوم و سر ظهر 2 ساعتی را به خود استراحت می دهم و بعد از آن کارم را با سرعت بیشتری پیش میبرم. ممکن است کمی خسته باشم و 90 دقیقه ای بخوابم، در حین استراحت، اگر ایده ای به ذهنم برسد، مشغول نوشتن می شوم. در یک روز آفتابی و زیبا کمی قدم میزنم و از هوای مطبوع لذت میبرم و در روزهای سرد و زمستانی کارهای عقب افتاده را پیگیری می کنم. اما جالب است بدانید این گونه کار کردن از نمونه های قبلی که در موردشان صحبت کردیم بسیار بازدهی بالاتری دارد.

اما چطور انرژی خود را مدیریت کنیم؟

شما زمانی به موفقیت می رسید که در حین کار از تمرکز بالایی برخوردار باشید و از حواس پرتی ها فاصله بگیرید. بعنوان مثال می توانید شیوه پومودورو را به کار ببندید، بطوریکه 20 دقیقه کار سریع انجام دهید و بعد از آن 5 دقیقه استراحت کنید. این زمان را به عنوان یک هدیه نگاه نموده و کارهای مورد علاقه خود را در این فاصله انجام دهید، مثلا سری به شبکه های اجتماعی زده و یا چایی بنوشید، اما مجدد کارتان را با تمرکز آغاز کنید. به هیچ عنوان کارتان را برای جواب دادن به تلفن، چک کردن ایمیل ها و … رها نکنید. در نهایت متوجه خواهید شد که کارایی شما بطور محسوسی افزایش یافته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1314

به "چطور با مدیریت انرژی، موثر واقع شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با مدیریت انرژی، موثر واقع شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید