پیشگیری و درمان 40 بیماری با پیاده روی

به گزارش بازی های فکری، فعالیت جسمی و ورزش قوی ترین دارو برای درمان و پیشگیری از 40 نوع بیماری مزمن است…

پیشگیری و درمان 40 بیماری با پیاده روی

به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، فعالیت جسمی از 40 نوع بیماری شایع مزمن مانند دیابت ، سرطان روده عظیم (کولون)، سرطان سینه، فشار خون، بیماری های عروقی، چاقی ، پوکی استخوان، افسردگی و اضطراب جلوگیری می نماید.

بر اساس این گزارش عظیمسالان احتیاج به 150 دقیقه فعالیت جسمی در طول هفته و به عبارتی نیم ساعت ورزش به مدت پنج روز هفته داشته و بچه ها نیز برای سالم ماندن احتیاج به 60 دقیقه فعالیت جسمی در طول روز دارند . البته برای لاغر شدن می بایست تمرینات هفتگی را به 300 دقیقه افزایش داد.

به عقیده کارشناسان فعالیت جسمی یک داروی فوق العاده است و مطالعات اخیر نیز نشان می دهند که راه رفتن برای شروع فعالیت های جسمی بسیار موثر است و با انجام تنها 10 دقیقه فعالیت جسمی در طول روز می توان شاهد تاثیرات مثبت و شگفت انگیز ان در سلامت فردی بود .

راه رفتن باعث تحریک فعالیت مغزی و فراوری اندورفین که مسکن طبیعی بدن است شده بنابراین موجب کاهش افسردگی، تنش، اضطراب و خستگی می گردد.

همچنین 30 دقیقه فعالیت جسمی، فرد را از خطر ابتلا به آب سیاه چشم دور می نماید و پس از پنج سال حتی خطر مبتلا شدن به بیماری الزایمر نیز از بین می رود، بنابراین افراد کمتر بیمار شده و حتی دچار انفلوآنزا و سرماخوردگی نمی شوند، قلب بهتر کار نموده و گردش خون مناسب می گردد و عضلات دست ، کمر و شکم قوی تر می شوند.

منبع: هفت گنج
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 302

به "پیشگیری و درمان 40 بیماری با پیاده روی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری و درمان 40 بیماری با پیاده روی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید