نکاتی که برای سفر به بمبئی باید بدانید!

به گزارش بازی های فکری، نکات سفر به بمبئی

از شهرهای زیبا و پر دنیاگرد هند، شهر معروف بمبئی است. شهری که پر از جاذبه های دیدنی تاریخی، فرهنگی و البته سینمایی است. همه دنیا شهر بمبئی را به هاطر بالیوود می شناسند. با این وجود بیشتر جهانگرد ها و دنیاگردانی که به بمبئی سفر می نمایند، هیچ اطلاعی از نکات سفر به بمبئی ندارند و تنها بالیوود را می شناسند. در صورتی که این شهر نه تنها جاذبه های تاریخی همانند دروازه هند و غارهای الفنتا و … بسیاری دارد بلکه می تواند برای کسانی که برای بار اول وارد این شهر می شوند، کمی گران تمام گردد. مجله خبرنگاران مطالب بسیاری راجع به بمبئی انتشار داده است. مطالبی همانند راهنمای سفر به بمبئی یا آشنایی با جاذبه های بمبئی؛ اما تا به امروز نکات سفر به بمبئی را برایتان نگفته ایم. اگر قصد سفر به هند و شهر بمبئی را دارید، حتما نکات سفر به بمبئی را بخوانید.

نکاتی که برای سفر به بمبئی باید بدانید!

بمبئی به عنوان شهری با تم مد، سرگرمی و مالی شناخته شده و به عنوان یک مکان فوق العاده ارزشمند در هند شناخته می گردد. اگر بخواهید در سفر خود کل بمبئی را پوشش دهید، باید با مراکز، کافه ها، بارها، رستوران های معروف، پیاده روها، پارک ها و مکان های دیدنی و مراکز عبادتی آشنا باشید. یا حداقل نحوه برخورد با مردم هند در بسیاری از این مکان را بدانید. آداب و روسم هندی در بمبئی را بدانید تا اتفاقی برایتان نیفتد و همچنان به آداب و رسوم مردمان این دیار احترام بگذارید. نگران نباشید، ما در این مطلب با نکات سفر به بمبئی برای هدایت شما آمده ایم.

پس از خواندن این مطلب، شما می دانید که از کجا آغاز کنید و چگونه تمام هزینه های خود را مدیریت کنید. بدون یک برنامه، هر مسافری که به بمبئی سفر می نماید، تنها به درون شهری شلوغ و پر از سر و صدا وارد شده است و حتی ممکن است که تا نیمه های سفر تمام هزینه سفر خود را تمام کند.

سفر به بمبئی

یکی از خوبی های سفر به بمبئی و هند آن هم زمانی که در سفر خود به دلایلی عجله دارید، وجود پرواز و بلیط هواپیما ارزان به سمت این شهر است. با این وجود اگر به دنبال بلیط و هزینه رفت و آمد ارزان تر هستید و عجله ای هم ندارید، قطار را به شما پیشنهاد می دهیم. با انتخاب قطار حتی می توانید از دیدن مناظر زیبایی که در اطراف شما وجود دارندو مناظر طبیعی بمبئی لذت ببرید. با این وجود، حتما قبل از رزرو بلیط راه آهن، راستا و زمان بلیط را آنالیز کنید. از سوی دیگر، اگر شما احتیاج دارید به سرعت به بمبئی برسید یا اینکه نمی خواهید تعطیلات خود را هدر بدهید، سفر هوایی بهترین گزینه برای شما است.

شرکت در تور بمبئی و گوا یا تنها تور بمبئی که توسط شرکت های آژانس جهانگردی همانند خبرنگاران برگزار می شوند، می تواند یکی از گزینه های پایین آمدن هزینه ها برای شما باشد. چرا که در این تورها، هزینه بلیط رفت و برگشت به دلیل تعداد بیشتر مسافر ارزان تر بوده و ترانسفر فرودگاهی نیز مهیاست. در این مواقع به دلیل تعداد نفرات بالای تور، بسیاری از هزینه ها بین افراد سرشکن می گردد و در نتیجه شما هزینه کمتری حتی برای حمل و نقل درون شهری می پردازید.

اقامت در بمبئی

در صورتی که می خواهید در هتل یا اقامتگاهی بمانید، حتما قبل از سفر آن را رزرو کنید. در نکات سفر به بمبئی یادآور می شویم که بمبئی یکی از شهرهای پرجهانگرد و جهانگرد است. در نتیجه هتل ها به سرعت پر می شوند یا رزرو می شوند. همچنین هیچ کسی دوست ندارد که وارد شهری نا آشنا گردد و خود را در آن شهر سرگردان بیابد. چه برسد به اینکه آخر شب و در تاریکی وارد بمبئی شوید. به همین خاطر بهتر است که حتما هتل مورد نظر خود را از قبل انتخاب نموده و اتاقی رزرو نموده باشید. خیلی از مواقع به افرادی برخورد خواهید داشت که ممکن است به خاطر سود شخصی شما را گول بزنند یا به هتل های نامناسبی ببرند.

حتی اگر فکر می کنید که برای رفتن به هتل به مشکل بر می خورید، ترانسفر فرودگاهی درخواست دهید. در غیر این صورت انتخاب هتل فرودگاهی یا هتلی که در نزدیکی فرودگاه واقع شده است، در شهری همانند بمبئی یک مزیت به حساب می آید. با این کار، هزینه تاکسی شما تا هتل بسیار کمتر از باقی مواقع می گردد. خوشبختانه، بهترین هتل های 5 ستاره بمبئی و بهترین هتل های 4 ستاره بمبئی در اطراف فرودگاه واقع شده اند و شما با کمی گشت و گذار در اینترنت و سایت های رزرو هتل می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

هیچ زمان از جستجو قبل از سفر غافل نشوید. همچنین با دانستن قیمت و هزینه اقامت در نکات سفر به بمبئی می توانید برای هزینه های سفر خود برنامه ریزی جامع تری داشته باشید. باز هم خاطر نشان می کنیم که خرید تور بمبئی آن هم در بهترین هتل ها، شما را از تمام این نگرانی ها می رهاند.

غذاهای بمبئی

غذاهایی که در ورودی مراکز خرید و یا در بازارهای بمبئی فروخته می شوند، بسیار خوشمزه و البته پر از ادویه هستند. اگر فکر می کنید که به برخی از مواد آلرژی دارید یا غذاهای پر مغز نمی توانید بخورید، دست نگه دارید. با این حال اصلا نگران نباشید. این شهر جهانگردی برای اینکه بتواند جهانگردان خود را راضی نگه دارد، برای تمام ذائقه ها غذایی دارد. همچنین پیدا کردن کافه ها و رستوران های معروف و حتی شلوغ بسیار راحت است. یکی از پیشنهادهایی که در نکات سفر به بمبئی به شما داریم؛ این است که به سراغ رستوران ها یا دستفروشانی که سرشان خلوت است و مردم بومی از آن ها خرید نمی نمایند، نروید.

واکسن ها و مراقبت های پزشکی برای نکات سفر به بمبئی

از مهم ترین نکات سفر به بمبئی توجه به سلامتی خودتان است. سفارت هند هر چند توصیه های درمانی و واکسن هایی را برای ورود به این کشور الزامی دانسته است. با این حال مطمئن شوید که در مقابل بسیاری از ویروس ها ایمن شده اید. اگر به تنهایی سفر می کنید، خوب است که احتیاط کنید و آدرس مراکز درمانی و داروخانه های نزدیک به محل اقامت خود را در بیاورید. همچنین به همراه داشتن یک جعبه یاری های اولیه ساده که در آن چسب زخم و بانداژ وجود دارد، برای مواقع اورژانسی می تواند بسیار مفید باشد. همچنین دیگر گفتن ندارد که باید کرم ضد آفتاب، کلاه لبه دار یا چتر هم به همراه داشته باشید.

جوامع محلی

شاید پس از ورود به بمبئی متوجه این موضوع شوید که چقدر جوامع محلی در این شهر وجود دارد. در هر محله ای شما با گروهی از افراد و مردم روبرو خواهید شد. همچنین قطارهای درون شهری در این شهر همانند دیگر شهرها ایستگاه معینی ندارد. مردم در حین حرکت قطارها سوار و پیاده می شوند. اگر می خواهید با قطار جابه جا شوید، پس از خرید بلیط باید بتوانید همانند مردم محلی سوار قطارهای شلوغ شوید. این قطارها خود تبدیل به یکی از جاذبه های شهر بمبئی شده است.

برای سوار شدن به اتوبوس هم با چنین مسئله ای روبرو خواهید شد. هر چند که تعداد اتوبوس ها بسیار است اما تعداد مسافران نیز چندین برابر است. شاید ساعت ها طول بکشد که بتوانید در صف طولانی سوار اتوبوسی شوید. این موضوع در ساعات اوج شلوغی بیشتر به چشم می خورد.

تاکسی ها و ریکشاو ها هر چند که برای جهانگرد ها و جهانگردان می تواند بهترین گزینه باشد اما خود با مسائل بسیاری روبرو است. مخصوصا اگر آدرس دقیق مکانی که می خواهید به آنجا برسید را ندانید یا نتوانید به زابن انگلیسی با راننده صحبت کنید.

تمام مسائلی که برای حمل و نقل در بمبئی با آن روبرو می شوید و در بالا اشاره کردیم را به راحتی می توانید حل کنید. اولین روش شرکت در تور است. روش دیگر صحبت با مردم محلی که در بمبئی زندگی می نمایند، است. همچنین قبل از سفر می توانید با جهانگردانی که در هتل شما اقامت داشته اند صحبت کنید و راجع به بهترین شیوه گردش در شهر از آن ها بپرسید.

یک پیشنهاد در نکات سفر به بمبئی: حتما سعی کنید که قطارهای محلی را سوار شوید. این قطار جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم این شهر است و اکنون خود به جاذبه ای تبدیل شده است. این جاذبه را از دست ندهید.

قطارهای بمبئی برخلاف اتوبوس های این شهر، شما را در راستاهای معین و مستقیمی به مقصد می رساند. ضمناً زمان کمتری هم در راه خواهید بود.

زمان سفر به بمبئی

در هنگامی که برای رفتن به این شهر برنامه می ریزید، به های سیزن و شلوغی آن هم دقت کنید. هیچ کسی دلش نمی خواهد در ترافیک سنگین بمبئی و در گرما وقت خود را تلف کند. لازم نیست که در های سیزن به بمبئی سفر کنید. زمانی را برای سفر انتخای کنید که فصل میانه یا لاو سیزن باشد. هر چند که فصل موسمی بمبئی را اصلا پیشنهاد نمی دهیم. چرا که گرما رطوبت و باران بیشتر می گردد و شما را از بازدید بسیاری از جاذبه ها دور می نماید. برای جهانگردان ایرانی عید نوروز یکی از بهترین تعطیلات برای سفر در نکات سفر به بمبئی خواهد بود.

منبع: mumbai.org.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 300

به "نکاتی که برای سفر به بمبئی باید بدانید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکاتی که برای سفر به بمبئی باید بدانید!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که برای سفر به بمبئی باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید