مقایسه دو گوشی مقرون به صرفه قیمت ویوو؛ Vivo V15 یا Vivo Y50t

به گزارش بازی های فکری، به طور معمول در مقایسه میان دو گوشی سعی می گردد از مدل های تازه استفاده گردد تا علاقمندان بتوانند انتخاب آگاهانه تری را انجام دهند، اما امروز قصد داریم تا یک گوشی قدیمی و یک گوشی تازه ساخت شرکت ویوو را با یکدیگر مقایسه کنیم، زیرا هر دو گوشی از دستگاه های پر فروش این سازنده چینی محسوب می شوند.

مقایسه دو گوشی مقرون به صرفه قیمت ویوو؛ Vivo V15 یا Vivo Y50t

به گزارش خبرنگاران، با وجود اینکه گوشی هوشمند Vivo V15 تقریباً سه سال پیش رونمایی شد، هنوز هم افراد زیادی به دلایل مختلف به این دستگاه علاقه مند هستند. اما آیا خرید چنین گوشی در سال 2021 هنوز منطقی است یا شما باید چیزی جدیدتر را انتخاب کنید؟ برای پاسخ به این سوال، تصمیم گرفتیم Vivo V15 را با یکی از جدیدترین گوشی های فروخته شده در همین بازه قیمت، یعنی گوشی هوشمند Vivo Y50t مقایسه کنیم. این گوشی اوایل این ماه با مشخصات میانه و بدون 5G وارد قفسه ها شد تا قیمت بسیار ارزان ای را ارائه دهد. در ادامه مقایسه ای خواهیم داشت از مشخصات این دو گوشی مالی و میان رده.

طراحی

طراحی Vivo V15 به دو علت اصلی بسیار تحسین برانگیز به نظر می رسد: اولی این واقعیت است که به لطف وجود یک دوربین پاپ آپ موتوری، یک تجربه تمام صفحه، بدون بریدگی و بدون هیچ حفره ای را ارائه می دهد. مورد دوم نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار بالا با حاشیه های بسیار باریک در اطراف نمایشگر است. این گوشی به استثنای شیشه جلویی، تماماً از پلاستیک ساخته شده است، اما همچنان در زمینه طراحی عالی به نظر می رسد. علاوه بر این، صفحه نمایش آن به وسیله گوریلا گلس 5 محافظت می گردد. طراحی Vivo Y50t ممکن است در قسمت عقب به علت ماژول دوربین، مدرن تر به نظر برسد، اما پنل جلویی کمتر چشمگیر است و به همین علت Vivo V15 زیباتر جلوه می دهد.

صفحه نمایش

روی کاغذ، نمایشگر های Vivo V15 و Vivo Y50t دارای مشخصات اصلی یکسانی هستند، به استثنای محافظ Gorilla Glass 5 که فقط در V15 وجود دارد و اینکه Vivo Y50t از سوراخ پانچ برای دوربین سلفی بهره می برد. پنل های IPS LCD هر دو دستگاه با قطر 6.53 اینچ و وضوح فول اچ دی پلاس 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه سازی استانداردی را ارائه می دهند. واقیعت این است که ما در خصوص نمایشگر های میانه در بخش گوشی های پایین رده صحبت می کنیم، بنابراین نباید انتظار چیز جذابی از این نمایشگر ها باشیم، اما باز ناامید کننده نیستند. علاوه بر این، گوشی Vivo V15 دارای یک حسگر اثر انگشت در پشت است، در حالی که اسکنر اثر انگشت Vivo Y50t در کناره نصب شده است.

سخت افزار و نرم افزار

تفاوت زیادی بین سخت افزار این دو گوشی وجود دارد. گوشی هوشمند Vivo V15 از چیپست MediaTek Helio P70 استفاده می نماید، در حالی که Vivo Y50t دارای Snapdragon 720G است. تراشه Snapdragon 720G بسیار قدرتمندتر از Helio P70 است و با فرآیند فراوری 8 نانومتری ساخته شده است که به معنی مصرف انرژی کمتر است. علاوه بر این، Vivo Y50t دارای 8 گیگابایت رم است، در حالی که Vivo V15 در 6 گیگابایت رم متوقف می گردد. آخرین، اما نه کم اهمیت، حافظه داخلی Vivo Y50t UFS 2.1 است، در حالی که Vivo V15 دارای حافظه eMMC است. وقتی نوبت به نرم افزار می رسد، Vivo Y50t بیشتر توصیه می گردد چراکه با Android 10 و OriginOS خارج از جعبه عرضه می گردد، در حالی که Vivo V15 هنوز بر اساس Android 9 Pie است.

دوربین

اگر به یک دوربین عقب برتر احتیاج دارید، باید سراغ Vivo Y50t بروید که سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی بهتری دارد. از طرف دیگر، Vivo V15 دارای سنسور های ثانویه بهتری است، زیرا یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی دارد، در حالی که Vivo V50t دو دوربین 2 مگاپیکسلی نچندان مناسب برای ماکرو و عمق ارائه می دهد. یکی دیگر از مزایای Vivo V15 دوربین جلوی شگفت انگیز 32 مگاپیکسلی آن است، در حالی که Y50t دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی پایین رده است.

باتری

گوشی هوشمند Vivo Y50t به یک باتری بزرگتر 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که در کنار پردازنده 8 نانومتری که مصرف انرژی کمتری را ارائه می دهد، عمر باتری طولانی تری را فراهم می نماید. گوشی Vivo V15 از باتری کوچکتر 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می نماید و البته باید توجه داشت که هیچکدام از این دو گوشی مجهز به سیستم شارژ سریع نیستند.

قیمت

علیرغم اینکه Vivo V15 در سال 2019 عرضه شد، این روز ها هنوز یک گوشی پر فروش محسوب می گردد. قیمت اصلی این گوشی در زمان عرضه 310 یورو / 351 دلار بود، اما اکنون قیمت های بسیار ارزان تر و نزدیک به Vivo Y50t دارد که با قیمت حدود 190 یورو / 215 دلار به فروش می رسد. گوشی Vivo Y50t به علت چیپست بهتر، باتری بزرگتر، نرم افزار به روز شده، برنده این مقایسه است، اما Vivo V15 گوشی بهتری برای عکس های سلفی است و دارای دوربین فوق عریض قوی و طراحی بهتر نسبت به مدل جدیدتر است.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1246

به "مقایسه دو گوشی مقرون به صرفه قیمت ویوو؛ Vivo V15 یا Vivo Y50t" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دو گوشی مقرون به صرفه قیمت ویوو؛ Vivo V15 یا Vivo Y50t"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید