مقاله: گشتی در جزیره مورانو ونیز در مدت تور ایتالیا

به گزارش بازی های فکری، همانطور که هنرمندان تراز اول به این جزیره آمدند، صنعت شیشه سازی در مورانو رونق گرفت. به تدریج که ثروت جزیره بیشتر شد، شهرت مورانو برای ساخت بهترین و خلاقانه ترین شیشه ها در سراسر جهان پخش شد. پنجره های شیشه ای که در مورانو ساخته می شدند به عنوان بزرگترین و شفاف ترین در اروپا شناخته می شدند. برای مدت زمانی طولانی، ساخت شیشه منحصر به جزیره مورانو بود. شیشه هایی که در این جزیره ساخته می شدند راه خود را به قصرهای سلطنتی و عمارتهای سرتاسر اروپا باز کردند. برای این که این امتیاز انحصاری نانوشته برای ساخت شیشه های باکیفیت که جزیره از آن منفعت می برد، حفظ شود، مهارتهای ساخت شیشه به شدت محافظت می شد. سازندگان شیشه در مورانو برخی از بالاترین حقوق و امتیازات شهروندی را در کل منطقه داشتند. از آن سو برخی اوقات بوده است که کسانی که تلاش کردند جزیره را ترک کنند و از دانش خود برای به راه انداختن کارگاهی در جایی دیگر از اروپا اقدام کنند دچار مجازات های سنگینی شدند. ولی همانطور که جلوتر رفت تکنیک های سری ساخت شیشه در همه جا پخش شد. بین قرون 16 و 18، کارخانه های تولید شیشه در سراسر اروپا توسعه پیدا کردند و واردات از خاور دور نیز به این بخش از اروپا رسیدند. اهمیت مورانو در این صنعت به شکلی جدی از بین رفت. بیشتر کسانی که در این حزیره کار می کردند جزیره را ترک کردند. در قرن بیستم مورانو دوباره پرستیژ خود را به عنوان مرکزی برای ساخت شیشه به دست آورد و صنعت توریسم ایتالیا باعث رونق دوباره شیشه سازی در جزیره شد. مورانو ممکن است مونوپلی خود در مورد ساخت شیشه را از دست داده باشد، با این حال 700 سال رابطه بین این جزیره و صنعت شیشه، زنجیری ناگسستنی و تجارتی پر منفعت ایجاد کرده است.

مقاله: گشتی در جزیره مورانو ونیز در مدت تور ایتالیا

سه دلیل مهم برای بازدید از جزیره مورانو در مدت تور ایتالیا و در زمانی که در ونیز حضور دارید این ها هستند:

مورانو یک جزیره است و فقط از طریق قایق می توان به آن رسید. بسیاری از توریست های تور ایتالیا مستقیم به ونیز می روند ولی بعضی نیز مستقیم از سرزمین اصلی و به ویژه فرودگاه مارکو پولو به مورانو می آیند. برای کسانی که از ونیز و در قالب یک سفر نیم روزه به مورانو می آیند بهترین وسیله اتوبوس های آبی ونیز هستند. این اتوبوس های آبی ایستگاه های زیادی در اطراف ساحل، اطراف شهر ونیز و در طول کانال بزرگ دارند. بلیت این اتوبوس ها را می توانید به صورت تک سفره خریداری کنید یا اگر قصد دارید زیاد از این وسیله ها استفاده کنید بلیت های چند روزه تهیه کنید. بسیاری از مسیرهای اتوبوس های آبی، ونیز را ترک کرده و به جزیره های اطراف ونیز از جمله مورانو می روند.

مورانو هفت ایستگاه اتوبوس آبی دارد و تمامشان به جاذبه های گردشگری که قبلا اشاره کردیم و همچنین کارخانه های تولید شیشه که به روی عموم باز هستند نزدیکند. سرویس های مورانو خوب هستند ولی تناوب و زمان سفرشان بسته به مسیر و این که چه زمانی از روز باشد، بستگی دارد. در طول روز قایق ها هر 20 تا 30 دقیقه یکبار در بیشتر خطوط به سمت مورانو حرکت می کنند. نزدیکترین ایستگاه به مورانو Fondamente Nove در شمال ونیز است. از اینجا تا مورانو فقط 10 دقیقه طول می کشد. ولی رسیدن به مورانو از جاذبه های گردشگری معروف مانند میدان سینت مارک در ونیز یا از ایستگاه راه آهن ونیز حدود 30 تا 40 دقیقه بسته به تعداد ایستگاه های مسیر طول می کشد.

منبع مقاله: گشتی در جزیره مورانو ونیز در مدت تور ایتالیا

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1164

به "مقاله: گشتی در جزیره مورانو ونیز در مدت تور ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: گشتی در جزیره مورانو ونیز در مدت تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید