معرفی 5 فیلم معروف ایرانی که داستانشان در شمال می گذرد!

به گزارش بازی های فکری، داستان فیلم ها خیلی عجیب است. گاهی داستان ها به دنیای واقعی راه پیدا می نمایند. گاهی فقط در کاغذ های نویسنده حبس می شوند. هر داستان فیلم زمان و مکان دارد. سفر نیز مکان دارد قبل از سفر اجاره کلبه در اولسبلنگاه را انجام می دهید. در یک زمانی، زمان و مکان فیلم ها و دنیای واقعیت به هم برخورد می نمایند. در اولسبلنگاه کنار پنجره نشسته اید. به درخت های روبه رو کلبه نگاه می کنید یاد سکانس فیلم علاقه تان می افتید که در مکانی که شبیه اینجا بود. از کنار پنجره بلند می شوید. گوشی تان را بر می دارید فیلم موردعلاقه تان را با چک چک باران که روی سقف می خورد را می شنوید. صدا را کم می کنید که صدای باران به گوشتان بخورد. فیلم های معروفی که داستانش در خیابان ها و خانه های شمال رخ داده است را دیده اید؟ به اولسبلنگاه سفر نموده اید؟

معرفی 5 فیلم معروف ایرانی که داستانشان در شمال می گذرد!

داستان هایی که در شمال اتفاق می افتد

داستان های طولانی و کوتاه مدتی در شمال نوشته می شود. داستان های طولانی که از روی کاغذ نویسنده به دنیای واقعی می آیند، تبدیل به فیلم می شوند. داستان کوتاه سفر که در اولسلبنگاه اتفاق می افتد. آماده اید؟ داستان شمال را از زبان خودش بشنوید. پس داستان را از سفر کوتاه به اولسلبنگاه آغاز می کنیم. بعد از آن وارد فیلم ها می شویم درباره داستان آن ها در شمال صحبت می کنیم.

اولسبلنگاه در کجا قرار گرفته است؟

روستای ییلاقی اولسبلنگاه در ماسال قرار گرفته است. اما موقعیت واقعی اولسبلنگاه تپه های سرسبزی است که دستشان را بالا بردند. ابر ها را از آسمان به پایین کشیده اند. وقتی در تپه های اولسبنگاه قدم می زنید. وقتی پاهایتان سبزی تپه های اولسبلنگاه را لمس می نمایند. صورتتان سفیدی دریای ابرها که به زمین کشیده اند را لمس می نمایند. موقعیت اولسبلنگاه اینجا است. با اجاره ویلا در اولسبلنگاه تجربه باورنکردنی را حس کنید.

اجاره کلبه در اولسبلنگاه از علی بابا

بند کفش هایتان را محکم تر بینید. قرار است به منطقه ییلاقی ماسال سفر کنید. شب را در کلبه های چوبی بمانید. صبح که پنجره را باز می کنید تکه ابری برای گفتن صبح به خیر روبه رو پنجره ایستاده است. برای اجاره کلبه در اولسبلنگاه به سایت علی بابا بروید. در بالای صفحه اصلی روی ویلا و اقامتگاه کلیک کنید. در این قسمت اجاره کلبه در اولسبلنگاه را جست وجو کنید. از بین کلبه ها و اقامتگاه پیشنهادی علی بابا کلبه مدنظر خودتان را انتخاب کنید. با انتخاب هر کلبه می توانید امکانات و قیمت، قوانین استرداد و قوانین ورود و خروج هر کلبه را ببینید. در مرحله بعد اطاعات مشخصات سرپرست را تکمیل کنید. بعد از آنالیز اطلاعات کلبه مراحل اجاره کلبه در اولسبلنگاه سرانجام می یابد.

قیمت اجاره کلبه در اوسلبنگاه

قیمت اجاره کلبه در اوسلبنگاه برای هر کلبه فرق دارد. قیمت از 500000 هزار تومان برای کلبه یک خوابه آغاز می شود تا 3000000 میلیون تومان ادامه دارد. تا اینجا درباره داستان کوتاه اجاره کلبه در اولسبلنگاه گفتیم. اکنون وقت آن رسیده که وارد داستان طولانی فیلم ها شویم. بینیم که هر فیلم از کاغذ نویسنده به کدام گوشه شمال رفته است.

5 فیلمی که در شمال ساخته شده اند

هر فیلم داستان متفاوتی دارد، در شهرهای مختلفی اتفاق می افتد. این بار سراغ فیلم های می رویم که در شمال رخ داده است.

فیلم اول، ماهی و گربه

فیلم ماهی گربه در سال 1392 به کارگردانی شهرام مکری ساخته شد. نویسنده این فیلم شخصیت های داستان را به دریاچه سقالکسار می برد. در آنجا داستان چند دانشجویی را که برای شرکت در جشنواره بادبادک به شمال می روند. را روایت می نمایند. در دریاچه سقالکسار کمپ می زنند. بابک کریمی، سعید ابراهیم فر، سمانه وفایی از بازیگران فیلم ماهی و گربه هستند.

فیلم دوم، در دنیای تو ساعت چند است؟

صفی یزدانیان اولین فیلمش را در سال 1394 در رشت می سازد. داستان این فیلم درباره دختری به نام گلی است که بعد از گذشت چند سال به زادگاهش یعنی رشت برمی شود. در رشت فرهاد به استقبال گلی می رود. به او می گوید که آشنای قدیمی است؛ اما گلی فرهاد را به یاد نمی آورد. در فیلم در دنیای تو ساعت چند است لیلا حاتمی، علی مصفا، زهرا حاتمی بازی می نمایند که لیلا حاتمی نقش گلی را در این فیلم دارد.

فیلم سوم، باشو، غربیه کوچک

دیالوگ معروف (امان انه گیمی مرغانه، شما انه چی گیدی؟) فیلم قدیمی باشو، غریبه کوچک را به یاد دارد؟ این فیلم در سال 1364 به وسیله بهرام بیضائی ساخته شد که در سال 1368 اکران شد. سوسن تسلیمی تقش اصلی این فیلم را بازی می نمایند. این فیلم در روستای شاندرمن ماسال و کپورچال بندر انزلی فیلم برداری شد.

فیلم چهارم، زیر درخت زیتون

عباس رستمی در سال 1373 دست به ساخت فیلم سه قسمتی کوکر با نام های خانه دوست کجاست؟ و فیلم زندگی و دیگر هیچ کرد. داستان درباره حسین است که به خواستگاری طاهره می رود؛ ولی چون خانواده ای ندارد. نمی تواند با طاهره ازدواج کند. این فیلم در مدت زمان 103 دقیقه ای ساخته شده است. محمدعلی کشاورز، حسین رضایی، طاهر لادنیان در این فیلم بازی می نمایند.

فیلم پنجم، دنیا با من برقص

فیلم دنیا با من برقص در سال 1397 به کارگردانی سروش صحت در ژانر کمدی و درام ساخته شد. بعلاوه نویسندگی این فیلم را سروش صحت و ایمان صفایی برعهده گرفتند. داستان فیلم دنیا با من برقص درباره دنیاگیر است که دوستانش به دعوت بهمن برادر دنیاگیر برای تولد او می آیند. این تولد آخرین تولد دنیاگیر است. این فیلم در روستایی نزدیک ماسال ساخته شد. جواد عزتی، هانیه توسلی و پژمان جمشیدی در این فیلم ایفای نقش می نمایند.

کدام داستان شمال شیرین تر است؟

داستان شمال تمام شد. کدام داستان لذت بخش تر بود؟ اینکه کوله بارتان را بردارید. قبل از سفر اجاره کلبه در اوسبلنگاه را انجام دهید. به این روستای ییلاقی سفر کنید. یا به داستان طولانی مدت فیلم ها در شهرهای مختلف شمال گوش دهید. اگر داستان کوتاه اجاره ویلا در اولسبلنگاه مجذوب کننده تر بود. به سایت علی بابا بروید اجاره کلبه در اولسبلنگاه را رزرو کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1627

به "معرفی 5 فیلم معروف ایرانی که داستانشان در شمال می گذرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 5 فیلم معروف ایرانی که داستانشان در شمال می گذرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید