ماهواره بومی برزیل جنگلهای آمازون را کنترل می نماید

به گزارش بازی های فکری، برزیل خاتمه پیروز شد ماهواره ای را در داخل این کشور به طور کامل فراوری کند و قرار است این ماهواره به آنالیز و کنترل شرایط جنگل های بارانی در معرض خطر بپردازد.

ماهواره بومی برزیل جنگلهای آمازون را کنترل می نماید

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

بخش زیادی از کشور برزیل پوشیده از جنگل های بارانی آمازون است که به علت تخریب محیط زیست و گرمایش زمین در معرض نابودی قرار گرفته اند. دانشمندان بارها هشدار داده اند که از بین رفتن جنگل های آمازون موجب تسریع فرایند کاهش کیفیت زندگی در کل کره زمین خواهد شد. برای آنالیز دقیق تر شرایط جنگل های وسیع آمازون، برزیل بدون تکیه به سایر کشورهای دنیا و برای اولین بار ماهواره ای به نام آمازونیا - 1 طراحی و فراوری نموده است.

این ماهواره که قرار است تا ساعاتی دیگر روانه فضا گردد، برزیل را به یکی از بیست کشور دنیا مبدل می نماید که از فناوری اختصاصی طراحی، فراوری، پرتاب و استفاده از ماهواره برخوردار است. این ماهواره علاوه بر آنالیز فرایند جنگل زدایی در برزیل، شرایط زمین های کشاورزی را نیز در این کشور رصد می نماید.

برزیل از سال 2008 به این سو در کوشش برای طراحی و فراوری ماهواره بوده و بیش از 60 میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری نموده است. اگر چه این رقم هزینه کلانی محسوب می گردد، اما اگر قرار بود برزیل برای تأمین احتیاج خود ماهواره ای را از خارج از این کشور وارد کند باید تا شش برابر این رقم را هزینه می کرد.

ماهواره آمازونیا - 1 که توسط مؤسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل ساخته شده، 2.5 متر طول و 640 کیلوگرم وزن دارد و در درون آن شش متر کابل و سه دوربین عریض برای شناسایی نقاط دارای جنگل های آسیب دیده که وسعتی بیش از 4 زمین فوتبال دارند، نصب شده است. در صورت تأمین به موقع بودجه ماهواره یادشده در سال 2018 برای پرتاب به فضا تکمیل می شد. برزیل در سال 2033 هم برای پرتاب ماهواره به فضا کوشش نموده بود، ولی در نتیجه انفجار راکت پرتاب ماهواره 21 نفر کشته شدند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 801

به "ماهواره بومی برزیل جنگلهای آمازون را کنترل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره بومی برزیل جنگلهای آمازون را کنترل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید