قوامی: کمیسیون برنامه و بودجه در حال رسیدگی به تخلفات تفریغ بودجه 97 است ، نجومی بگیران به قوه قضائیه سپرده می شوند

به گزارش بازی های فکری، نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: کمیته عمومی کمیسیون، دستگاه های مختلف را درباره بند های ارائه شده در گزارش دیوان محاسبات جوابگو نموده است و نتیجه نهایی به کمیسیون ارائه داده خواهد شد تا بازبینی نهایی صورت گیرد.

قوامی: کمیسیون برنامه و بودجه در حال رسیدگی به تخلفات تفریغ بودجه 97 است ، نجومی بگیران به قوه قضائیه سپرده می شوند

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

هادی قوامی، نماینده اسفراین و نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: کمیته محاسبات عمومی کمیسیون برنامه بودجه مجلس در حال رسیدگی به تخلفات تفریغ بودجه سال 97 است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این گزارش توسط دولت رد شده است؟ گفت: علت این که دولت این گزارش را رد می نماید باید از خودش پرسید، ولی این موضوع را باید بدانیم که گزارش تفریغ بودجه تا آذر سال 98 بوده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بخشی از ارز 4200 تومانی که اختصاص یافته شده است برای خرید کالا، این کالاها به کشور وارد شده و این بدان معنا است که آمار ارائه شده توسط دیوان محاسبات اندکی با تعدیل روبه رو شده است.

قوامی با بیان اینکه بعد از آذرماه 98 آمار و ارقام گزارش متفاوت شده است، بیان داشت: کمیته محاسبات عمومی کمیسیون برنامه بودجه دستگاه های مختلف را درباره بند های ارائه شده در گزارش دیوان محاسبات جوابگو نموده است ونتیجه نهایی به کمیسیون ارائه داده خواهد شد تا بازبینی نهایی صورت گیرد و در آخر به صحن علنی برده گردد.

وی افزود: بعد از قرائت گزارش نهایی در صحن علنی دادستان دیوان محاسبات ملزم می گردد برای متخلفان پرونده تشکیل بدهد و در نهایت حکمی برای متخلفان صادر خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: روال عادی آئین نامه آنالیز گزارش تفریغ بدین صورت است و نمایندگان مجلس دهم سعی می نمایند تا انتها این مجلس گزارش نهایی ارائه گردد.

قوامی با اشاره به حقوق های نجومی بیان داشت: در گزارش تفریغ بودجه شاهد بودیم تخلفاتی در پرداخت حقوق ها وجود داشته و این موضوع فقط به دولت ختم نمی گردد و در دیگر نهاد ها هم این اتفاق اجرا شده است.

وی در انتها گفت: کمیته محاسبات عمومی به صورت ویژه در حال رسیدگی به این موضوع است و این کمیته بعد از استماع نظرات دولت و نهاد ها گزارش نهایی را به کمیسیون ارائه خواهد داد و اگر تخلفی اجرا شده باشد به قوه قضائیه ارجاع داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 320

به "قوامی: کمیسیون برنامه و بودجه در حال رسیدگی به تخلفات تفریغ بودجه 97 است ، نجومی بگیران به قوه قضائیه سپرده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوامی: کمیسیون برنامه و بودجه در حال رسیدگی به تخلفات تفریغ بودجه 97 است ، نجومی بگیران به قوه قضائیه سپرده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید