فیسبوک و ردیابی ویروس کرونا

به گزارش بازی های فکری، او شرح داد که علاوه بر تسری دادن این طرح به کل جهان، فیسبوک ابزاری جدید برای محققان در سراسر جهان خواهد ساخت تا بتوانند به نتایج این تحقیق دست یابند.

فیسبوک و ردیابی ویروس کرونا

فیسبوک ابزاری جدید برای محققان در سراسر دنیا خواهد ساخت تا در فرایند تحقیقات به پژوهشگران کمک کند

به گفته مارک زاکربرگ، فیسبوک پروژه ای در سراسر دنیا برای ردیابی ویروس کرونا به راه می اندازد. مدیرعامل فیسبوک گفت که این شرکت اخیرا طرحی به راه انداخته است که با پرسیدن سئوالاتی از کاربران درباره علایم بیماری، سعی دارد رد شیوع کووید-19 در ایالات متحده را ثبت کند و این طرح به زودی در سراسر دنیا در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این پژوهش با همکاری دانشگاه کارنگی ملون اجرا شده است و اولین یافته های خود را امروز منتشر خواهد نمود. زاکربرگ تاکید نمود که تنها محققان پزشکی قادر به دیدن اطلاعات پاسخ دهندگان در فیسبوک خواهند بود و عموم مردم نمی توانند به چنین اطلاعاتی دست یابند.

او گفت، محققان در حال آنالیز یک میلیون پاسخ در هر هفته هستند و نتایج آن ها در انطباق با سایر اطلاعاتی است که در این مورد در دسترس عموم واقع شده است. به همین خاطر فیسبوک امیدوار است پاسخ های دریافتی به اندازه کافی قابل اتکا باشد که بتوان شرایط آینده شیوع این بیماری را پیش بینی کرد؛ و نیز اطلاعاتی دقیق درباره نحوه شیوع آن در هر کشور به دست دهد.

زاکربرگ در مقاله ای که در واشنگتن پست منتشر شد، نوشت: برای مثال، نتایج ما حاکی از آن است که در بعضی حومه های شهر نیویورک حدود 2 تا 3 درصد ساکنان علایمی شبیه علایم کووید-19 دارند.

زاکربرگ گفت: فیسبوک می تواند به گونه ای منحصر به فرد به کمک محققان بشتابد، و از نقش این شبکه اجتماعی در جمع آوری چنین اطلاعاتی سخن گفت. او گفت: با توزیع این سئوالات در میان جماعت کثیری از مردم که هویت شان برای ما محرز است، می توانیم اطلاعاتی کافی جمع کنیم تا از لغزش داده ها به یک سو جلوگیری گردد و مطمئن شویم نمونه گیری به روشی مناسب اجرا شده است.

او شرح داد که علاوه بر تسری دادن این طرح به کل دنیا، فیسبوک ابزاری جدید برای محققان در سراسر دنیا خواهد ساخت تا بتوانند به نتایج این تحقیق دست یابند.

او نوشت: ما امیدواریم این طرح به دولت ها و مقامات بهداشت عمومی در سراسر دنیا که ممکن است به چنین اطلاعات دقیقی دسترسی نداشته باشند، کمک کند تا طی هفته ها و ماه های آینده تصمیمات مهمی اتخاذ نمایند.

زاکربرگ گفت که آن شرکت همچنین در حال همکاری با دانشگاه ها، سازمان های بهداشتی و دولت های سراسر دنیا است تا راه های دیگری نیز، نظیر استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی منابع مورد احتیاج در آینده از جمله تجهیزات مراقبت شخصی، برای کمک به آن ها ارائه کند.

علی رغم کوشش های فیسبوک برای کمک به مبارزات علیه شیوع ویروس کرونا، این شرکت به خاطر ارائه محملی برای پخش اطلاعات کذب و دیگر مطالب مشکل دار مورد انتقاد قرار گرفته است. البته فیسبوک نیز پیشتر چندین بار به این موارد مرتبط با ویروس کرونا واکنش نشان داده است؛ از جمله کارزار های مقابله با اطلاعات کذب و ارائه ویژگی هایی جدید در محصولات این شرکت برای بهبود تماس های ویدیویی گروهی.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 305

به "فیسبوک و ردیابی ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک و ردیابی ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید