عکسی از پادشاه تایلند که معترضان دولتی را خشمگین تر می نماید

به گزارش بازی های فکری، تایلند به خصوص بانکوک پایتخت این کشور مدت هاست به صحنه اعتراضات ضددولتی و ضدپادشاهی تبدیل شده است.

عکسی از پادشاه تایلند که معترضان دولتی را خشمگین تر می نماید

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران ، پادشاه تایلند و همسرش روز گذشته برای افتتاح یک خط قطار سریع السیر به ایستگاه مترویی در بانکوک رفتند.

در تایلند رسم بر این است که هیچکس همسطح پادشاه تایلند ننشیند. در مراسم افتتاح مترو نیز چنین قانونی به خوبی رعایت شد. در حالی که پادشاه تایلند و همسرش روی جایگاه مترو نشسته بودند بقیه افراد که با لباس فرم در مراسم افتتاحیه شرکت نموده بودند بر روی زمین نشستند و اجازه نداشتند روی جایگاه جا خوش نمایند. بسیاری این رفتار را تحقیرآمیز می دانند و نشانه ای از استبداد قلمداد می نمایند. هیچکس در حضور پادشاه تایلند حق نشستن بر روی جایگاه را ندارد.

مردم تایلند مدت هاست نسبت به پادشاه خوشگذران خود که حامل رسوم غلط و متکبرانه اجدادش است معترض هستند و می خواهند نظام پادشاهی در این کشور یا منسوخ گردد و یا اختیارات آن تا حد ممکن تقلیل یابد.

این کشور قوانین سختگیرانه ای دارد که شهروندان و رسانه های تایلند را از اهانت به خاندان سلطنتی تایلند و انتشار جزئیات شرم آور درباره آن منع می نماید.

شاه واجیرالونگکورن چهار مرتبه ازدواج نموده و گفته می گردد معشوقه های متعددی هم دارد.

واجیرالونگکورن علیرغم مقام مهمی که در تایلند دارند، از قرار معلوم مدت زمان زیادی را در کشورش نمی گذراند. طبق شنیده ها، او بیشتر اوقاتش را در آلمان سپری می نماید و به گفته روزنامه آلمانی Bild، در شهر باواریای آلمان یک خانه دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 586

به "عکسی از پادشاه تایلند که معترضان دولتی را خشمگین تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکسی از پادشاه تایلند که معترضان دولتی را خشمگین تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید