طرح جدید مسکن برای اقشار ضعیف، سرنوشت قیمت مسکن

به گزارش بازی های فکری، در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته کمیسیون عمران که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی و بعضی از فعالان شرکت های ایرلاین برگزار گردید، با مخالف رئیس این کمیسیون با افزایش قیمت بلیت ها پرواز مقرر شد که افزایش قیمت ها فعلا اعمال نشود.

طرح جدید مسکن برای اقشار ضعیف، سرنوشت قیمت مسکن

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در حاشیه این نشست غلامرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران به خبرنگاران گفت: قرار است در هفته آینده (هفته جاری) این موضوع مجددا با تشکل جلسه ای با حضور مدیران وزارت راه آنالیز گردد و کوشش کمیسیون بر این است ضمن این که فاصله اجتماعی در پروازها رعایت گردد نباید تا این حد قیمت بلیت ها گران گردد.

مردم به حداقل ها نرسیدند

وی همچنین با انتقاد از عملکرد وزارت راه و دولت در مورد نحوه اجرای طرح وام ودیعه مسکن، عنوان نمود: علی رغم این که بیش از 1.5 میلیون نفر ثبت نام کردند کمتر از 200 هزار نفر توانستند این وام را بگیرند، ما در این موضوع با مشکل عدم همراهی بانک ها روبه رو هستیم.

به گفته رضایی، متاسفانه مبلغ این ودیعه خیلی کم است و کسی نمی تواند کاری با آن کند اما مردم به این حداقل ها هم راضی هستند ولی به آن نرسیده اند.

براساس اظهارت رئیس کمسیون عمران، در این خصوص به وزارت راه تکلیف شده تا به این موضوع رسیدگی کند.

کنترل قیمت مسکن برای اقشار ضعیف

رضایی در ادامه طرح مسکن ملی را یکی از نقاط ضعف اساسی دولت عنوان نمود و اضافه کرد: دولت نتوانسته با اجرای این طرح انتظارات جامعه را برآورده کند و نمره دولت در حوزه مسکن منفی است.

وی گفت: احتیاج سالانه کشور به مسکن حدود 900 هزار واحد است که در حال حاضر 300 هزار واحد آن فراوری می گردد، یعنی هیچ تعادلی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد.

او درباره طرح جدید کمیسیون عمران برای مسکن شرح داد: ما طرح دو فوریتی جهش فراوری مسکن را دستور کار داریم که کلیات آن تصویب شده و برای تصویب نهایی به زودی در صحن مجلس مطرح خواهد شد، این طرح می تواند در کنترل قیمت مسکن مخصوصا برای اقشار متوسط به پایین جامعه یاری کند.

دولت، عامل خروج نقدینگی از بورس

رضایی همچنین به نحوه عملکرد دولت درباره بازار سرمایه علت خروج نقدینگی و از بین رفتن اعتماد مردم عنوان نمود.

او در انتها خاطر نشان کرد: این نقدنیگی که امروزه از بورس خارج می گردد ممکن است به بازار مسکن سرازیر گردد و مجددا مسکن را به کالای سرمایه ای تبدیل کند که افزایش قیمت را در این حوزه به دنبال خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 613

به "طرح جدید مسکن برای اقشار ضعیف، سرنوشت قیمت مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جدید مسکن برای اقشار ضعیف، سرنوشت قیمت مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید