سال 2018 به اسم چهارمین سال گرم ثبت شده تا به امروز اعلام شد

به گزارش بازی های فکری، طبق گفته ناسا (سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا) و NOAA (سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا) دمای دنیا در سال 2018، چهارمین سال گرم ثبت شده از سال 1880 تا به امروز بوده است.

سال 2018 به اسم چهارمین سال گرم ثبت شده تا به امروز اعلام شد

یک مطالعه تازه نشان می دهد که دمای دنیای در سال گذشته 1.5 درجه فارنهایت (0.83 درجه سانتیگراد) گرمتر از میانگین سال های 1951 تا 1980 بوده است.

گرمترین دماهای ثبت شده در گذشته مربوط به سال های 2015، 2016 و 2017 بوده است. بر اساس مطالعات انجام گرفته، پنج سال گذشته، در مجموع گرمترین سال های ثبت شده در رکوردهای ناسا بوده اند.

Gavin Schmidt، مدیر موسسه مطالعات فضایی گودارد (GISS) در ناسا، گفت:سال 2018 هم جزو سال های بسیار گرمی بوده که در فرایند گرمایش دنیای در طولانی مدت ثبت شده است.

این داده ها بخشی از فرایند هشدار دهنده افزایش دمای میانه دنیای می باشد. ناسا می گوید که از دهه 1880، دمای سطح دنیا در حدود 2 درجه فارنهایت (1 درجه سانتیگراد) افزایش یافته است.

Schmidt این گرمایش هوا و تغییرات اقلیمی را به شدت تحت تاثیر افزایش انتشار دی اکسید کربن و دیگر گازهای گلخانه ای در هوا می داند که ناشی از فعالیت های انسان در روی کره زمین است.

فرایند گرم شدن در منطقه قطبی به ویژه قطب شمال هم افزایش یافته که موجب ادامه کاهش یخ های سطحی و ناپدید شدن یخچال های طبیعی در سال 2018 شده است.

Schmidt بعلاوه گفت که افزایش تدریجی دمای هوا می تواند در طولانی تر شدن فصل های آتش سوزی و بعضی از رویدادهای شدید آب و هوایی نقش داشته باشد.

او می گوید:اثرات گرم شددن کره زمین در طولانی مدت، در حال حاضر کاملا احساس می گردد که به شکل سیلاب های ساحلی، امواج گرما، بارش های شدید و تغییرات زیست بوم بروز می یابند.

طبق گفته های ناسا، داده های تجزیه و تحلیل دما در نقاط مختلف کره زمین با مقدار گیری دمای سطح از 6،300 ایستگاه آب و هوایی، مشاهدات کشتی ها و اجسام شناور در دریاها از درجه حرارت سطح آب و مقدار گیری دما از ایستگاه های تحقیقاتی قطبی به دست آمده اند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1096

به "سال 2018 به اسم چهارمین سال گرم ثبت شده تا به امروز اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 2018 به اسم چهارمین سال گرم ثبت شده تا به امروز اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید