ساده ترین راه حل ها برای خلاصی از تعریق پا

به گزارش بازی های فکری، تعریق پاها امری طبیعی است اما تداوم آن می تواند منجر به مسائل بهداشتی، نظیر بوی بد پا گردد.

ساده ترین راه حل ها برای خلاصی از تعریق پا

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، با گرم شدن هوا پوشیدن کفش های رو باز و صندل (sandal) در بین مردم مرسوم است. با این حال، همواره یک مشکل در این زمینه نادیده انگاشته می گردد. پوشیدن صندل در فصول گرم سال باعث گرم شدن پاها، تعریق آن ها و لیز شدن پا می گردد. این موضوع می تواند باعث بروز مشکلاتی در راه رفتن و نیز زمین خوردن افراد گردد.

برای اجتناب از تعریق پا ها در هوای گرم موارد ذیل توصیه می گردد:

1- اسپری خوشبو نماینده به پاهایتان بزنید

افشانه کردن اسپری های خوشبو نماینده به پا ها شاید در گام نخست کمی عجیب به نظر برسد، اما یکی از ساده ترین راه چاره ها برای خلاصی از تعریق پا ها در تابستان است. همانگونه که از این اسپری ها برای زیربغل استفاده می کنید، افشانه کردن آن ها باعث طراوت پا می گردد. نیازی به زیاده روی در این کار نیست و تنها ایجاد یک لایه اسپری در سطح پا کافی است.

2- اجتناب از پوشیدن کفش تنگ

به هیچ عنوان از کفش های کوچک و تنگ استفاده نکنید. توصیه می گردد مقدار ناچیزی فضا برای راحتی پا در کفش در نظر گرفته گردد. این کار باعث گردش هوا در پا ها شده و از تعریق آن جلوگیری می نماید. به طور معمول پوشیدن کفش های تنگ در مدت کوتاهی باعث گرم تر شدن پا ها و تعریق می گردد.

3- پوشیدن جوراب

گرچه بسیاری از افراد عادت به پوشیدن جوراب با صندل ندارند اما این کار به پا ها برای جلوگیری از تعریق یاری می نماید. بدین منظور بهتر است از جوراب های نازک بهره ببرید.

4- به میزان کافی آب بنوشید

با کمال تعجب باید بدانید که هر چه بیشتر آب بنوشید، بدان معناست که کمتر عرق خواهید کرد. زمانی که افراد به دلیل مشغله کاری فراموش می نمایند که به میزان کافی آب بنوشند، بدن برای پایین آوردن درجه حرارت مجبور به تعریق است. اگر روزانه 8 لیوان آب بنوشید متوجه خواهید شد که پاهایتان کمتر عرق می نماید.

5- کاهش دادن سطح استرس

محققان می گویند یکی از دلایل تعریق پا، افزایش سطح استرس بدن است. به همین دلیل توصیه می گردد برای کاهش تعریق، سطح استرس خود را کاهش دهید. دلایل بروز اضطراب و استرس خود را شناسایی نموده و سعی کنید با استفاده از تکنیک های مختلف آن ها را رفع کنید. در بلند مدت این موضوع می تواند منجر به کاهش تعریق پا ها گردد.

6- از کفش های کاملا باز بهره ببرید

اگر در مدت زمان طولانی شاهد تعریق مداوم پا ها هستید، از کفش هایی بهره ببرید که دارای سطح باز زیادی است و باعث خنک شدن پا ها می گردد. به ویژه بانوان می توانند از کفش های مجلسی روباز استفاده نمایند.

7- از پودر های خاص بهره ببرید

هم اینک پودر های ضدتعریقی در بازار وجود دارد که فاقد تالک (یک کانی منیزیم دار) است. در حقیقت این پودر ها با جذب تعریق پا ها باعث ایجاد احساس راحتی در زمان پوشیدن کفش و یا راه رفتن می گردد. با این حال، استفاده از این پودر ها زمانی توصیه می گردد که شما سایر راه چاره ها مانند پوشیدن کفش مناسب را انجام داده باشید و باز هم شاهد تعریق پا ها هستید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1013

به "ساده ترین راه حل ها برای خلاصی از تعریق پا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین راه حل ها برای خلاصی از تعریق پا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید