در مورد تغذیه طوطی این اطلاعات را بدانیم

به گزارش بازی های فکری، درشرایط طبیعی طوطی ها از استرالیا تا اندونزی (از سرزمین های خشک تا جنگل های پرباران) زندگی می کنند. برای تغذیه مناسب طوطی ها تمام سعی شما باید براین باشد که غذایی شبیه آنچه در طبیعت از طریق این پرندگان خورده می شود برای آن ها فراهم کنید.

در مورد تغذیه طوطی این اطلاعات را بدانیم

یک رژیم غذایی متنوع که حاوی تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن آن ها باشد را برایشان تهیه کنید

یک رژیم غذایی ایده آل برای این پرندگان باید حاوی ٪50 دانه ها ومغز ها (آجیل)، ٪25 میوه ها و سبزیجات، ٪15 برنج، ذرت، حبوبات، ٪10 درصد پاستا، پنیر گوشت و سایرغذا های مصرفی ما باشد. از میان مخلوطی که در اختیار پرنده خود قرار می دهید او موارد مورد علاقه خود را انتخاب می کند وبقیه را داخل ظرف باقی می گذارد ؛ اما شما می خواهید مطمئن باشید که پرنده تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدنش را به دست آورده است.

پروتئین ها

به طور کلی پروتئین ها لازمه رشد وترمیم عضلات، استخوان ها، عضلات و نوک در پرندگان هستند. رژیم غذایی تمام حیوانات باید حاوی گوشت و پروتئین های گیاهی و سبزیجات باشد. پرندگان برای داشتن پر ها، عضلات، استخوان ها سالم و داشتن انرژی کافی، خون سازی و کلیه فعالیت های طبیعی بدن به پروتئین ها نیاز دارند. واحد سازنده تمام پروتئین ها اسیدآمینه است. مهم ترین اسید آمینه های مورد نیاز پرندگان عبارتند از:آرژینین، هیستیدین، لوسین، ایزولوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین، تریپتوفان، والین، گلوتامیک اسید، لیزین وپرولین. هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی تواند حاوی تمامی این اسید آمینه ها باشد؛ و اینجاست که لزوم تهیه یک رژیم غذایی متنوع تعیین می شود.

محصولات لبنی کم چرب می توانند یک منبع غذایی مناسب پروتئین برای این پرندگان باشند؛ اما بیشتر پرندگان تا حدودی عدم تحمل نسبت به لاکتوز دارند و مقادیر زیاد لبنیات آن ها را اذیت می کند. شما می توانیدبرای تآمین پروتسین مورد نیاز به طوطی خود ماست، انواع پنیر، تخم مرغ آب پز یا نیم رو و گوشت پخته مرغ بدهید. بعضی طوطی ها خوردن حشرات را دوست دارند شما می توانید جیرجیرک و انواع کرم ها را نیز به عنوان منبع پروتئین به آن ها بدهید.

سبزیجات و غلات و حبوبات نیزمنابع خوب پروتئین گیاهی هستند. انواع آن ها را در رژیم غذایی پرنده خود قرار دهید. در دادن تخمه آفتابگردان و کنجد دقت کنید و مقادیر زیاد آنرا به پرنده ندهید زیرا این دانه ها داری چربی بالایی هستند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1440

به "در مورد تغذیه طوطی این اطلاعات را بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مورد تغذیه طوطی این اطلاعات را بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید