درآمد اسقاط خودرو بیش از 2 برابر شد

به گزارش بازی های فکری، در حالی که مراکز اسقاط و بازیافت خودرو های فرسوده بار ها از رکود بر فعالیت این صنف گلایه کرده اند و تا خاتمه مرداد ماه امسال هم حدود 50 هزار گواهی اسقاط در این واحد ها انباشت شده، بر اساس لایحه بودجه 1400 پیش بینی می شود درآمد حاصل از از رده خارج کردن خودرو های فرسوده در سال آینده 150 درصد افزایش یابد.

درآمد اسقاط خودرو بیش از 2 برابر شد

طبق لایحه بودجه سال 1400 که دیروز حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در غیاب رئیس جمهور آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، درآمد دولت حاصل از از رده خارج کردن خودرو های فرسوده 50 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

این در حالی است که این رقم در سال جاری 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و به عبارتی پیش بینی می شود درآمد حاصل از از رده خارج کردن خودرو های فرسوده در سال آینده 150 درصد افزایش یابد. مردادماه سال جاری معاون اول رئیس جمهوری مصوبه مربوط به افزایش هزینه اسقاط خودرو های فرسوده را ابلاغ کرد و بر اساس آن هزینه اسقاط خودرو های مذکور از 550 هزار ریال به یک میلیون ریال افزایش یافت.

در جلسه پانزدهم مرداد 1399 هیات وزیران، دولت با افزایش خودرو های فرسوده موافقت کرد. اما انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو های فرسوده کشور دریافت این پول را غیرقانونی دانست و گفت در پی ممنوعیت واردات خودرو همچنان رکود بر فعالیت این صنف حاکم است و حدود 50 هزار گواهی اسقاط در این واحد ها انباشت شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1093

به "درآمد اسقاط خودرو بیش از 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد اسقاط خودرو بیش از 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید