خودروهای مزدا بی دلیل ترمز می نمایند

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، سیستم های یاری راننده یاری می نماید افراد راحت تر بتوانند سفر نمایند اما یکپارچه سازی تصمیم گیری های نرم افزاری با فرایند کنترل خودرو، در صورت اختلال مسائل جدی را ایجاد می نماید .

خودروهای مزدا بی دلیل ترمز می نمایند

درهمین راستا شرکت خودروسازی مزدا اعلام نموده یک اختلال نرم افزاری در سیستم ترمز هوشمند(SBS) آن سبب می گردد خودروهای نسل چهارم مزدا3 هنگام رانندگی به اشتباه مانعی را در جهت خود ردیابی نمایند و به طور اتوماتیک ترمز می نماید.

این اختلال احتمالا روی 35 هزار و 390 خودروی مدل های 2019 و 2020 این شرکت در آمریکا تاثیر می گذارد، اما مزدا اعلام نموده تا به امروز هیچ نوع جراحت یا مرگی در نتیجه این اختلال در خودروها گزارش نشده است.

در صورت وقوع این مشکل راننده به طور حتم متوجه آن می گردد زیرا خودرو به طور ناگهانی متوقف می گردد علاوه برآن یک پیغام صوتی هشدار روی نمایشگر خودرو ظاهر می گردد.

بعضی کاربران پلتفرم Reddit نیز اعلام کردند این سیستم بدون وجود هیچ مانعی فعال می گردد. آنها اشاره کردند هرچند می توان سیستم مذکور را غیرفعال کرد اما هر بار که خودرو روشن می گردد، دوباره فعال می گردد.

در وب سایت Autoblog اشاره شده سیستم بعضی خودروها باید آپدیت گردد و ارتقا یابد، در بعضی دیگر از خودروها کل سیستم باید تعویض گردد یا برنامه ریزی آن تغییر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 46

به "خودروهای مزدا بی دلیل ترمز می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای مزدا بی دلیل ترمز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید